Logomain

Sárkány ellen sárkányfű, falfirkára street art!

By Hoffmann Petra 2011. október 11. 14:39

szerk at hg dot hu

Nyito20130604-19838-5iaezn.gallery

gg beo

Magazin220130604-19838-eyu0ye.gallery

gg beo

Magazin320130604-19838-jtu7hu.gallery

gg beo

Galerianyito20130604-19838-1iaz3w5.gallery

gg beo galérianyitó

Beo_index20130604-19838-81q6pt.gallery

gg x beo index

Galerianyito20130604-19838-1tylfqu.gallery

gg beo galérianyitó

320130604-19838-1t3wb8c.gallery

BEO Store x GG

820130604-19838-w80rl8.gallery

BEO Store x GG

1220130604-19838-jalkna.gallery

BEO Store x GG

1320130604-19838-j7ktdo.gallery

BEO Store x GG

1920130604-19838-o6bv1l.gallery

BEO Store x GG

2020130604-19838-uo4bh7.gallery

BEO Store x GG

3120130604-19838-mvcky6.gallery

BEO Store x GG

2820130604-19838-11yivnq.gallery

BEO Store x GG

3420130604-19838-1wtono8.gallery

BEO Store x GG

3720130604-19838-94l1t6.gallery

BEO Store x GG

3820130604-19838-1ju0fhs.gallery

BEO Store x GG

4220130604-19838-rcyriz.gallery

BEO Store x GG

4420130604-19838-c0ia01.gallery

BEO Store x GG

4520130604-19838-1696so4.gallery

BEO Store x GG

4620130604-19838-1jw11hq.gallery

BEO Store x GG

4720130604-19838-uxrfhi.gallery

BEO Store x GG

4920130604-19838-1n7bhbf.gallery

BEO Store x GG

Egy belvárosi designüzlet professzionális és látványos graffitivel veszi fel a harcot a kéretlen falfirkákkal szemben.

Kényszerű helyzet szülte páratlanul kreatív (utca)művészeti jelenségnek lehetünk szemtanúi, ha az Erzsébet téri Gödör irányából sétálunk el a József Attila utcában található Bang&Olufsen bemutatóterem irányába. A legendás dán szórakoztató elektronikai termékeket gyártó cég korábban visszafogottan elegáns portálja egyik napról a másikra hirtelen gyökeres átalakuláson ment keresztül.  A portál design új, meghatározó elemei egy tehetséges fiatal street art művész, GG nevéhez fűződnek, őt kérte fel a B&O magyarországi képviseletének vezetője, hogy az újra meg újra megjelenő falfirkáknak gátat szabjon. „Tilos a falfirka” felirat helyett stencilekkel, festékszórókkal felvértezve vágtak neki a portál átalakításának, amely nem csak az alkotói folyamat idejére, hanem azóta is állandó látványosságként éli önálló életét a koszos, agyonfirkált belvárosi portálok szürke rengetegében. 

A „bevállalós” koncepciót természetesen a kerületi önkormányzat sem hagyta szó nélkül: hosszas egyeztetés után végül október végéig adtak engedélyt a portál mostani, átöltöztetett arculatának megtartására. Ennek apropóján kerestük fel Regős Dánielt, a B&O képviselet vezetőjét, akit a koncepció létrejöttéről, megvalósulásáról és utóéletéről kérdeztünk.

Hogy született a portál megfestésének ötlete, és hogyan esett a választás éppen GG-re?

Regős Dániel: A bemutatóterem felöltöztetésére vagy új bőrbe bújtatására már két éve voltak elképzeléseim, de egy-egy látványterv elkészítésénél nem jutottam előbbre. Eleinte csak matricával akartam valahogy kijutni a kirakat síkjából, egy fraktálmotívummal kifordulni a mészkő felületekre, illetve volt már konkrét ajánlatunk is egy klasszikus molinó elhelyezésére. Ekkor még abszolút nem volt elvárás, hogy a dekorált felület egyfajta "anti-graffiti védelmi rendszert" is képezzen. A falifárkák az utóbbi időben szaporodtak el, amit előbb csiszolással, majd impregnálással kezeltünk, szélmalomharc: új nap, új tag, tisztítás, új nap, új tag, tisztítás…

RD: Egyik este, már nyitvatartási idő után, az utcán állva jó barátommal gyönyörködtünk az éppen aktuális aznapi falifirkában, ekkor született a gondolat: fújjuk össze inkább mi magunk! GG nevéről és munkáiról ekkor még nem is hallottam, viszont az ötletért velem együtt lelkesedő barátomnak személyes jó ismerőse, úgyhogy gyorsan kapcsolatba léptem vele. Más neve fel se merült a projekt megvalósításával kapcsolatban.

Hogyan jött létre a koncepció, mennyiben adtatok szabad kezet, mennyiben szóltatok bele az alkotó folyamatba?

RD: GG referenciái között van jó pár kimondottan tipográfiai munka, itt szinte nincsenek alakok, karakterek, motívumok, kizárólag különböző méretű esetleg fajtájú betűkkel találkozunk, amik nagyon dinamikus mintázatot alkotnak együtt. Ez megfogott és mondhatom, hogy GG is ezt a megoldást pártolta, pláne annak tudatában, hogy a B&O milyen sokféle logó-tipográfiát használt az elmúlt 80 évben. A jelenleg is használt logóinkhoz még választottunk egy cirkalmasabb klasszikust, illetve egy-egy ikonikus termékünk piktogramjából is készültek stencilek különböző méretben. Ekkor már mi - mint kvázi megrendelők - hátrébb léptünk, és hagytuk GG-t a helyszínen improvizálni.

Mennyire vagy megelégedve az eredménnyel?

RD: Az eredményt még nekem is fel kellett dolgoznom, pedig mind a két napot végig asszisztáltam és láttam, hogyan kerülnek egymásra a rétegek. Eleinte azt éreztem, hogy ez túlságosan durva, erős, nem illik a B&O arculatához, de mostanra nagyon megszerettem. Tetszik, hogy nem egy előre részletesen kidolgozott minta díszíti a portált, hanem véletlenszerű ritmikájú és sűrűségű, igazi utcai motívumok. Hiányozni fog…

Tényleg nem firkálnak az óta a fiatalok?

RD: Tényleg nem! Legalábbis a GG által megfestett felületekre egyáltalán nem került firka. A kirakatportált szegélyező sima fekete keretre már kaptunk autogramot.

Milyen a portál fogadtatása a járókelők illetve az ügyfelek részéről?

RD: Vannak lelkes turisták, akik imádják, meg-megállnak, lelassítanak, majd fotózzák a textúrát, persze magukkal együtt. Az ügyfeleink közül még a konzervatívabb szemléletűek is tetszésüket fejezik ki. Ha a minta vagy a színvilág nem is feltétlenül kedves a szemüknek, a munka minőségét, kidolgozottságát, profizmusát mindenképpen elismerik. 

Milyen személyes élményeid vannak az "átalakulással" kapcsolatban?

RD: A werkfilm kép- és videóanyaga már a vágóasztalon volt, de a megfelelő zene kiválasztása nehezen ment, még csak ötletünk sem volt. Ekkor kezdtünk el közösen böngészni és így akadtunk egy elég régi Bowie albumra, melyen a második szám a „Little Wonder”. Belehallgattunk, nem kellett hozzá 15 másodperc, mikor Tősér (Tősér Ádám, a werkfilm rendezője - a szerk.) megszólalt: "Ez az! Ez jó lesz alá!" Egyszerűen ez egy jó projekt, jó volt benne részt venni, megismerni GG-t, együtt dolgozni a filmesekkel és újra felfedezni az egyik legjobb David Bowie albumot.

BEO x GG Werkfilm

A projekt kreatív koncepciója a Tősér Ádám és Fillenz Ádám munkájából született hangulatfilmmel válik teljessé, mely a falfestés eltűnése után is megmarad számunkra emlékeztetőként a városi tagelés problematikájára, egyszerre mutatva működőképes, kreatív alternatívát, ha úgy tetszik: követendő példát a probléma megoldására. Ha nem is szó szerint, de a megközelítést illetően feltétlenül.

design, grafika, graffiti, erzsébet tér, street art, interjú, skandináv design, bang & olufsen, gabay gergely, gg, beo, hoffmann petra Icon_print

gg beo

gg beo

gg beo

gg beo galérianyitó

gg x beo index

gg beo galérianyitó

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

BEO Store x GG

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317