Logomain

A divat elsősorban kommunikáció

By Séllei Lilla 2011. szeptember 23. 13:59

szerk at hg dot hu

Dsc_0061_ok_50020130603-19838-kc8ze2.gallery

Agatha Ruiz de la Prada_500

Dsc_0055_ok_50020130603-19838-mw4lna.gallery

Agatha Ruiz de la Prada_500

Dsc_0042_ok_50020130603-19838-14606kz.gallery

Agatha Ruiz de la Prada_500

Agatha_ruiz_de_la_prada_5_50020130603-19838-1lb1jrz.gallery

Agatha Ruiz de la Prada_500

Agatha_ruiz_de_la_prada_6_50020130603-19838-wlmbcm.gallery

Agatha Ruiz de la Prada_500

Agatha_ruiz_de_la_prada_5_24020130603-19838-1g8uudf.gallery

Agatha Ruiz de la Prada_240

A játékos és provokatív spanyol divattervezővel, Agatha Ruiz de la Pradával beszélgettünk.

Nagyon színes, nagyon játékos, nagyon vicces, de ugyanakkor provokatív is. Ez mind Agatha Ruiz de la Prada, aki az egyik legismertebb kortárs, spanyol divattervező. A harminc éve a pályán lévő tervezőnővel csütörtök délután találkoztunk egy étteremben a Liszt Ferenc téren, aki a Nescafé Dolce Gusto legújabb, általa tervezett kávéfőzőjét érkezett hazánkba bemutatni. Egy jó hangulatú ebéd közben rengeteg mindent megtudtunk a kedves és közvetlen designerről és tervezői stílusáról, hitvallásáról.

Agatha Ruiz de la Prada 1960-ban született Spanyolországban, első kollekcióját 21 évesen, 1981-ben mutatta be Madridban. Színes és meghökkentő ruháival azóta is állandó szereplője a madridi és barcelonai divathétnek. A művészetek mindig is érdekelték a divattervezőt, édesapjának hatalmas gyűjteménye volt kortárs, spanyol képzőművészek alkotásaiból. Agatha Ruiz de la Prada mégsem lett festő, ahogyan azt gyerekkori álmában elképzelte, inkább a divattervezés felé fordult. "Ma már sokkal közelebb áll egymáshoz a divat és a képzőművészet, mint korábban. Az emberek egyre inkább a kultúra részének tekintik a divatot. Korábban a kultúra és a divat egymástól teljesen külön jelentek meg. De hála istennek egyre jobban közelítenek egymáshoz. Az én munkámat is nagyon jellemzi egy olyan grafikus világ, ami a festészetből táplálkozik" - mondta a tervező. Agatha aktív résztvevője volt a nyolcvanas években Spanyolországban végbemenő kulturális forradalomnak. Arra a kérdésre pedig, hogy miért lett végül divattervező és nem festő egy egyszerű választ kaptunk, ami nagyon jól jellemzi a munkáját: "Azért nem lettem festő, mert szeretek csapatban dolgozni. A divat egyik nagy előnye, hogy csapatban kell dolgozni. És ez nem csak egyetlen egyet takar, hanem sok más cég csapatait is, mint például a Nescafé csapatát."

Első üzletét a nyolcvanas években nyitotta meg Spanyolországban, miután a hazáját meghódította nemzetközileg is hatalmas sikereket ért el. Ma már szerte a világon ismerik. A márka tizedik évfordulóján férfi és gyerekruhákkal bővítette a kínálatát. Manapság számos üzlettel rendelkezik, és független forgalmazóknak hála mintegy 140 országban van jelen. Magyarországon is kapható néhány darabja, amit pedig nem tudunk itthon valamelyik üzletben megvenni, az megrendelhetjük a webshopjából.

:image_81434
fotó: Séllei Lilla

Muszáj volt feltennünk Agathának azt a kérdést, hogy az ő nagyon sokszínű ruháit hogyan is fogadják a nem mediterrán országokba? Hiszen a harsány színek nem minden típusú, stílusú és korú embernek állnak jól, különleges személyiség kell egy-egy ilyen öltözék viseléséhez. Harminc évvel ezelőtt kétkedve fogadták az ő kreációit is: ”Kezdetekben azt gondolták rólam, hogy bolond vagyok, és nagyon furcsának találták a ruháimat. De így harminc év elteltével már klasszikusnak számítok. Ha az ember naponta lát valamit, hozzászokik, és akkor az klasszikussá válik. Az embereknek azok a dolgok tetszenek, amiket felismernek... Ha valaki vesz egy Louis Vuitton táskát, akkor tetszik neki, hogy a többi ember egyből felismeri, és tudják milyen táskát visel. Manapság annak van sikere, ami felismerhető. A divat elsősorban kommunikáció.” Az persze országonként változik, hogy hol mennyire befogadóak a ruháival kapcsolatban. Olaszország, ami a design egyik fővárosa, nagyon kedveltek az öltözékei: “Persze egy olyan ország, mint Németország nagyon nehéz piac a ruháimnak, viszont a kelet-európai országokban nagyon jól fogadtak.”

:image_81423
fotó: Séllei Lilla

Ahogyan az interjú során, úgy a mindennapokban is csak és kizárólag saját kreációit viseli. "Egyetlen egy alkalom van, amikor nem a saját ruhámat veszem fel, ha temetésre megyek. Mivel egy temetésre fekete ruhát illik felvenni, és én sosem tervezek fekete ruhát, ezért ilyen alkalmakra más tervezők ruháit választom..." - tudtunk meg. Agatha Ruiz de la Prada előszeretettel használja a pink és a piros kombinációját, kedvenc színe pedig a fuxia, ami a rózsaszín egy speciális árnyalata: "A matadorok harisnyája is fuxia szín és a palástjuk is" - hallhattuk a spanyol hagyományokból táplálkozó elemet, ami mindig fontos része a gyűjteményeinek.

Agatha Ruiz de la Prada egyébként nemcsak színes, bohókás öltözékeivel emelkedik ki a tervezők palettájából, hanem a sok más iparágban tevékenykedő vállalattal folytatott együttműködésének is köszönhetően. A mostani Nescafé-val közös projekten kívül tervezett már például mobiltelefont, csempét és joghurtos poharat is. Ezeknek az együttműködéseknek egyébként különösen nagy figyelmet szentel, honlapján külön menüpont alatt gyűjtötte össze ezeket a projekteket. Amikor a nagy álomról kérdezték csak annyit mondott: "Nincsenek nagy álmaim, kis álmaim vannak - szerencsés vagyok, mert ezek mind teljesültek. Az egyik aktuális kis álmom jelenleg például, hogy az Apple-lel dolgozhassak együtt." Az álmokkal kapcsolatban egyébként még egy érdekes gondolatot hallhattunk Agatha Ruiz de la Pradától: "Az álmokhoz az kell, hogy néha unatkozzon az ember. Az a baj, hogy a mai gyerekeket nem hagyják unatkozni..."

divat, spanyol, interjú, agatha ruiz de la prada Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317