Logomain

Logotípia erdei vadaknak

By OM 2011. augusztus 18. 10:18

szerk at hg dot hu

Cikkbe_csomagolo20130603-19838-18qr3gl.gallery

hajdúanett_cikk_csomagolópapíros

Cikkbe_nevjegykartyas20130603-19838-1y78l10.gallery

hajdúanett_cikk_névjegykártyás

Cikkbe_papircuccok20130603-19838-bmx6u9.gallery

hajdúanett_cikk_papírcuccok

Cikkbe_rezes20130603-19838-16ec29c.gallery

hajdúanett_cikk_rezes

Cikkbe_szarvasos20130603-19838-pq0qgt.gallery

hajdúanett_cikk_szarvasos

Cikkbe_szortaskas20130603-19838-wjel8d.gallery

hajdúanett_cikk_szőrtáskás

120130603-19838-1rxag7m.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

920130603-19838-1lepji5.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

1020130603-19838-h282oo.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

1420130603-19838-1px2yqa.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

1520130603-19838-4owx6f.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

1620130603-19838-js8k63.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

1720130603-19838-1kqvijf.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

1820130603-19838-130v2oh.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

1920130603-19838-gp2rwf.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

2220130603-19838-1cpsak9.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

2420130603-19838-jt5jhm.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

2520130603-19838-uzmlya.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

2620130603-19838-8ivuir.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

2920130603-19838-kcursu.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

3120130603-19838-p113di.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

3220130603-19838-rpc6rn.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

3320130603-19838-1vknl4c.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

8120130603-19838-jh82d5.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

21120130603-19838-1htynwu.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

31120130603-19838-nuv04o.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Web320130603-19838-2k5q42.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Web4120130603-19838-1u7utjb.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Nyito220130603-19838-1hmobuf.gallery

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com nyitó

Vadászkultúra, skandináv beütés és húsipari megoldások: arculatterv Kiss Miklós designertől.

Nemrég a londoni múzeumokat elárasztó sajátos csótányinváziójáról adtunk hírt, most pedig ismét hallatott magáról Kiss Miklós designer: ezúttal a Béhance, a tervezők portfolióit bemutató rangos szakmai weboldal címlapján tűnt fel egyik munkája. A kiemelt projekt egy márka arculatának teljes megtervezését, valamint csomagolásterveket foglal magába: a koncepció Hajdú Anettnek, a Kepp Showroom fiatal divattervezőjének készült.

A KEPP Showroom négy fiatal tervezőlány alkotóközössége: a MOME-n textil szakon most diplomázó Hajdú Anett (bőr), Havancsák Teréz (ruha), Kovács Adél (kötő) és Hofstädter Szandra (bőr) erős saját karakterrel rendelkező tervezők, ugyanakkor kollekcióik egymásra is rímelnek. Hajdú Anett 2011-es őszi/téli táskakollekciója a természetből merít ihletet. Napjaink divatjának kaotikus, eklektikus világában a tiszta forráshoz: a természettel együtt élő emberhez fordul, az ő világára utalnak munkái.

A különleges táskákat, amelyeket négy állat: a róka, a farkas, a szarvas és a muflon inspirált, egyedi, bőrből készült fejfedők egészítik ki, amelyeket a táskákból lehet kipattintani. (A táskák elnevezésük ellenére egyébként mind marhabőrből készültek.) A márka arculatának megtervezése mellett  e karakteres darabokhoz készített csomagolástervet a designer.

A csomagolásterv és a táskakollekció koncepciói közös alapokon nyugszanak: a letisztult és nagyon természetes motívumok és a vadászatra való utalás mellett némi skandináv hangulatot is érezhetünk, a csomagolás maga pedig enyhén hajaz a húsiparban megszokott megoldásokra. A tervező a munkák során lényegében szabad kezet kapott. „A logotípia elkészítése során Anettnek volt néhány kérése arra vonatkozóan, hogy az milyen ne legyen, de alapvetően szabad kezet adott” – meséli Kiss Miklós. „Ezért én kicsit beszéltettem, és próbáltam figyelni rá, hogy a karakteréhez és a személyiségéhez közel álló logót tervezzek neki. A legfontosabb számomra egy olyan arculat és csomagolásdesign kialakítása volt, amely támogatja Anett fantasztikus diplomamunkájának koncepcióját – akinek ezúton is köszönöm a lehetőséget –, és alázatosan simul bele ebbe az általa alkotott közegbe, ugyanakkor segíti is, és a figyelem középpontjába állítja a termékeit. A weboldal kidolgozása sem véletlenül ilyen minimalista. A design itt is  az alkotóra vezeti a figyelmet, és a látogató alig veszi észre előbbit.”

A csomagoláshoz használt anyag szándékosan újrahasznosított papír lett, jól is illeszkedik a koncepcióhoz. A terv az volt, hogy még egyéb kiegészítőket is használnak: lehetett volna bőrből a címke, és még szebb és jobb minőségű a csomagolóanyag, de az anyagi keret behatárolt volt, így a tervezők csak addig nyújtózkodhattak, ameddig a takaró ért. A márkanév betűtípusa viszont egyedileg tervezett; logotípiái nagy részénél egyébként a designer vagy eleve maga tervezi a betűket, vagy többnyire átalakítja a felhasznált betűtípust.

És hogy mennyire jellemző ma itthon egy márka arculatának ennyire tudatos felépítése? „Sokszor érzem úgy, de nem csak itthon, hogy nem annyira végiggondoltak a logotípiák, arculatok” – véli Kiss Miklós. „ Számos esetben a cégek, ügyfelek, de még a barátok sem értik meg a fontosságát az arculatoknak és a logotípiáknak. Úgy érzik, bárki érthet hozzá, vagy hogy az nem túlságosan fontos. Ezért értetlenkednek az árakon is, hiszen szerintük ez csak egy kis fél órás munka. Szerintem igen fontos alap egy jó logotípia, hiszen kihatással van a jövőre, és az adott termék, szolgáltatás, cég megítélésére is. Sok esetben még a tervezők is félreértik az arculat fogalmát; sokszor nem fogják fel, hogy egy identitás lehet egy illat is, vagy egy szín, és hogy számos dolognak lehet arculata.”

A tervező egyébként úgy véli: egy jó csomagolás komolyan hozzájárulhat az adott termék sikeréhez. Persze más kérdés, hogy itthon mennyire vagyunk felkészülve a vizualitás e fajta kultúrájára – sok esetben éppen e téren tapasztalhatóak olyan hiányosságok, amelyek miatt komoly hátrányba kerül egy termék. Kiss Miklós szerint ehhez hozzájárulhat a kevésbé jó, és kevésbé tájékozott szakember, aki a terméket vagy a designt tervezi. És természetesen a költségvetés is komoly korlátozó tényező lehet – „bár néha minimális költségvetésből is lehet szépet alkotni”.

„Szerintem vannak országok, ahol fontos a vizuális kultúra, és itt azt gondolom, az összes vizuális művészeti ágról beszélhetek, a divattervezéstől, a grafikai designon keresztül a formatervezésen és építészeten át a képzőművészetig” – véli a tervező. „Ilyen Nagy-Britannia, Franciaország, Spanyolország, Olaszország, Ausztria, Németország, vagyis többnyire a nyugat-európai államok, de sok közép- és kelet-európai országban is kezd szárba szökkenni a design és a vizuális kultúra. Európán kívül is sok szépet látni, Japánban, az Egyesült Államokban, Mexikóban és a dél-amerikai országokban is, sőt, egyre több igen jó dolog kerül ki Kínából is. Rám pedig kimondottan London van hatással.

A felsorolt országokban fontos a csomagolásgrafika is. Mert a termékek ezen a szinten is versenyeznek egymással - és számos esetben válnak kultikussá. Azt gondolom, hogy a kulturális életünkből sok esetben az igény hiányzik, hogy jobbak legyünk és hogy fejlődjünk. De mindenféleképpen hiszek a következő generációkban, mert nekik sokkal nagyobb látószöget biztosít a net és az utazás lehetősége.”

design, grafikai design, brand, magyar design, kepp showroom, hajdú anett, kiss miklós, termék, arculatterv, csomagolásterv Icon_print

hajdúanett_cikk_csomagolópapíros

hajdúanett_cikk_névjegykártyás

hajdúanett_cikk_papírcuccok

hajdúanett_cikk_rezes

hajdúanett_cikk_szarvasos

hajdúanett_cikk_szőrtáskás

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com

Hajdú Anett márkájának arculatterve © kissmiklos.com nyitó

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317