Logomain

Romantika dominákra szabva

By Séllei Lilla 2011. augusztus 12. 15:02

szerk at hg dot hu

Toth_kern_eniko_diploma_50020130603-19838-1ma8yir.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka_500

Toth_kern_eniko_diploma_24020130603-19838-7cg4jp.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka_240

Formsdumal_domolky_szines_web_00120130603-19838-1cexkte.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka

Formsdumal_domolky_szines_web_002_h20130603-19838-l91bn5.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka

Formsdumal_domolky_szines_web_00320130603-19838-92o5v8.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka

Formsdumal_domolky_szines_web_004_k20130603-19838-1jmsz4y.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka

Formsdumal_domolky_szines_web_00520130603-19838-rvjrlq.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka

Formsdumal_domolky_szines_web_00620130603-19838-1837k2n.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka

Nyito20130603-19838-kjukxn.gallery

Tóth-Kern Enikő diplomamunka nyitó

A csipkés anyagú, vörös és fekete színű magassarkúakról Tóth-Kern Enikő, a tervező mesélt egy villáminterjú során a hg.hu-nak.

A Ponton galériában idén is bemutatkoztak egy héten keresztül a MOME végzős textiles hallgatói. A tárlaton sok szép munkát láttunk, ezek közül az egyiket Tóth-Kern Enikő jegyzi. A karakteres és nagyon jellegzetes lábbelikből álló diplomamunkája fantázia címe a Les Formes du Mal, vagyis Hangulatreflexiók. A csipkés anyagú, vörös és fekete színű magassarkúakról maga a tervező mesélt egy villáminterjú során a hg.hu-nak.

hg.hu: Mi szolgált inspirációul a cipők megtervezésekor?
Tóth-Kern Enikő: Munkám alapvetően olyan ellentétes hangulatokból táplálkozik, ahol egyesül az erő és a kiszolgáltatottság. Ezek a cipők egy olyan nőideált fogalmaznak meg, ahol ennek a két pólusnak az ütköztetésével egy örök érvényű, mai femme fatale jelenik meg. Inspirációim között szerepel a dekadencia újra és újra felbukkanó jelensége, a rózsa mint a romantika tipikus szimbóluma és harmadikként ezt a hatást ellensúlyozva, agresszívabb elemként a fém és a tüskés formák. Utóbbiakat a cipők sarkánál használtam fel.

Ami a dekadenciában megragadott, az az, hogy pont attól szép, hogy kendőzetlenül vállalja a hibákat is, a jellemek sötétebbik oldalához vonzódik, hogy a végén abból kovácsoljon előnyt, ami majd az egész lényegét adja. Van benne valamiféle természetesség és őszinteség, ahogy a kissé groteszket tálalja, hozzáadva néha egy csipet fekete humort, ahogy E. A. Poe vagy Baudelaire, vagy ahogy ma Tim Burton is teszi.

hg.hu: Egy kívülálló szemlélőnek a legszembetűnőbb inspiráció a rózsamotívum...
Tóth-Kern Enikő: A rózsamotívum elég egyértelmű inspirációs elem a kollekciómban. A rózsa nálam úgy jelenik meg, mint a tökéletes nőiesség kifejezője. Ez az a virág, ami korokon átívelve foglalja magába a romantikát. Egyfajta idealizált álomvilágot rejt, amit az idők folyamán szívott magába. Ez a fajta érzékenység a nőiség egy szerintem szintén fontos alkotóeleme. Mivel a vörös színt is meg akartam jeleníteni, egy mintát alkottam rózsamotívummal. Fontos szempont volt, hogy a rózsák ne legyenek túlkonkretizálva. El akartam kerülni a már meglévő olyan közhelyeket, mint a virág formai lemásolása vagy konkrét kialakítása bőrből, inkább érzékeltetni szerettem volna.

hg.hu: Ha jól látom, a virágmotívum ugyanakkor egy nagyon karakteres ellenpólussal ötvöződik a lábbelijeidben.
Tóth-Kern Enikő: Igen, a harmadik elem, a sarok a törékenység ellentéte. Ez az elem egy keményebb, szexisebb vonallal töri meg az érzékenységet. Az egész látványt a nőiesség szimbólumaként szerettem volna aposztrofálni: érzékeny, drámai és egyben kemény. Utóbbi hangsúlyozására szolgál a fém beemelése és a hegyes sarok forma, ami a rózsa töviséből inspirálódott.

hg.hu: Mesélj a lábbelikhez készített ruhákról!
Tóth-Kern Enikő: Nem szerettem volna ha a ruhák a cipőkkel azonos hangsúlyt kapnak, mert elnyomták volna egymást. Úgy gondoltam hogy a ruhák szabásának minimalizálásával a cipők előtérbe kerülnek és nagyobb nyomatékot kapnak. Párhuzamosan a cipőket kiegészítő ruhákhoz csináltam anyagkísérleteket, a csipke és a bőr egyesítésével.

hg.hu: Hogy jött a képbe a csipke? Azért ez az anyag elég távol áll a bőrtől...
Tóth-Kern Enikő: A csipke keresésénél egyaránt fontos szempont volt a rózsa motívum és a bőrrel való kombinálhatóság. A csipkét hőpréssel nyomtam a bőrbe, így érdekes felület keletkezett. Ezzel a technikával nagyon jól lehetett játszani, és így belevinni egyfajta áttörtséget: a robosztusabb bőrtől lett egy átmenet a finom csipkébe. A kivágott csipkedarabokat végül belevarrtam a bőrbe, így egyesítve a két anyag kontrasztját. A diplomamunkában szerettem volna a kikísérletezett technikát minél több formában felhasználni. Egyfajta fokozatokba rendeztem őket: a teljes kivágástól, áttörtségtől, a tisztán meghagyott kivágatlan rózsamotívumig széles a skála.

A vörös-fekete printet a cipőknél használtam fel, itt visszahozva a csipke áttörtségét. A szaténnal nyomott minta csipkeszerű áttörtségét párosítottam a hegyes sarkakkal. Ezt a technikát használtam a csizmánál is, ahol az átmenet konkrétabban jelenik meg. Ennél a modellnél a csipkével nyomott bőrtől eljutunk az áttörtségig, majd a konkrét csipke beemeléséig. Ettől a felső rész légiessé válik, erős kontrasztot képezve a fémből öntött sarokkal.

hg.hu: A sarok hegyessége is utal valamennyire a rózsára, jól látom?
Tóth-Kern Enikő: Az előbb említett technikai megoldáshoz kezdtem el kifaragni a végleges sarok formát. Itt jelenik meg a fém, mint egy erős ellenpont és a tövisszerű hegyes forma, ami agresszívebb és a csipkével párosítva érzékibb jegyként van jelen. Az összképet egy fémsarokból kiinduló fekete bőrben folytatódó, majd csipkében végződő lábbeli adja. Számomra a tökéletes nőiség szimbóluma, ami minden jegyet magában hordoz.

hg.hu: Nagyon különlegesre sikerültek a fotók.
Tóth-Kern Enikő: Igen, és van egy érdekessége. Sokan azt hiszik, hogy számítógéppel rajzoltuk a hátteret, pedig nem. Épített hátteret használtunk minden kép esetében. Ezt az épített környezetét a cipők áttörtségére reflektálva alkottuk, számunkra érdekesebb is volt ez a manuális technika. A végeredmény Dömölky Dani fotós munkáját dícséri.

divat, mome, cipő, kiegészítő, interjú, magyar divat, magyar tervező, tóth-kern enikő Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317