Monográfia jelent meg a XX. század második felének egyik legnagyobb hatású designeréről, a német Dieter Rams-ról. Ha a neve nem is cseng ismerősen, az általa tervezett rádióval, órával, villanyborotvával, vagy a több száz más használati tárgy egyikével biztosan találkozott már mindenki. A 79 éves Rams, aki 1961 és 1995 között a Braun vezető tervezőjeként a század ikonikus tárgyait alkotta meg, már rég visszavonultan él, funkcionalista, felhasználó-központú, "a kevesebb több" szemlélete azonban alapvetően meghatározó a mai designkultúrában is - elég, ha csak a legegyértelműbb példára, az Apple cég termékeire gondolunk.
Monográfia jelent meg a 20. század második felének egyik legnagyobb hatású designeréről, a német Dieter Ramsról. Ha a neve nem is cseng ismerősen, az általa tervezett rádióval, órával, villanyborotvával, vagy a több száz más használati tárgy egyikével biztosan találkoztunk már. A 79 éves Rams, aki 1961 és 1995 között a Braun vezető tervezőjeként a század ikonikus tárgyait alkotta meg, már rég visszavonultan él; funkcionalista, felhasználó-központú, "a kevesebb több" szemlélete azonban alapvetően meghatározó a mai designkultúrában is - elég, ha csak a legegyértelműbb példára, az Apple cég termékeire gondolunk.
Dieter Rams designfilozófiája, amit ma talán minimalistának neveznénk, egyre aktuálisabbnak tűnik. Ritkán találkozunk mostanában olyan tárgyakkal, amelyek nem tolakodóak, nem akarnak feltűnni a különleges formájukkal, nem akarják látványos módon eladni magukat, hanem csak egyszerűen praktikusak és jól használhatók, Rams tárgyai azonban visszafogottak, semlegesek, nem törekszenek arra, hogy divatosak legyenek, hiszen időtállónak és tartósnak tervezték őket; ezért tűnnek ma is tökéletesnek.
Rams a tárgyaiban valósította meg azokat az elveket, amelyeket a "jó design" alapjainak tart, és amelyek azóta is designelméleti alapvetéseknek számítanak:
1. A jó design innovatív
2. A jó design tesz használhatóvá egy terméket
3. A jó design esztétikus
4. A jó design segít a használónak megérteni a terméket
5. A jó design nem feltűnő
6. A jó design őszinte
7. A jó design időtálló
8. A jó design következetes a legapróbb részletekig
9. A jó design törődik a környezettel
10. A jó design - a lehető legkevesebb design
A most megjelent monográfia hasonlóképpen igyekszik "minél kevesebb" lenni: egyszerűen és áttekinthetően mutatja be Rams életművét archív dokumentumokkal, tárgyfotókkal és szakértői szövegekkel, a korai munkáktól a legújabb kiállításokig.