Logomain

Minél kevesebb design - Dieter Rams összes művei

By ginterzsófi 2011. július 13. 11:01

szerk at hg dot hu

Rams720130603-19838-16vfqdy.gallery

Dieter Rams

Rams920130603-19838-vg1hee.gallery

Dieter Rams

Rams820130603-19838-jab21u.gallery

Dieter Rams

Rams20130603-19838-17jjbdy.gallery

Dieter Rams

Rams520130603-19838-1ognsvm.gallery

Dieter Rams

Monográfia jelent meg a XX. század második felének egyik legnagyobb hatású designeréről, a német Dieter Rams-ról. Ha a neve nem is cseng ismerősen, az általa tervezett rádióval, órával, villanyborotvával, vagy a több száz más használati tárgy egyikével biztosan találkozott már mindenki. A 79 éves Rams, aki 1961 és 1995 között a Braun vezető tervezőjeként a század ikonikus tárgyait alkotta meg, már rég visszavonultan él, funkcionalista, felhasználó-központú, "a kevesebb több" szemlélete azonban alapvetően meghatározó a mai designkultúrában is - elég, ha csak a legegyértelműbb példára, az Apple cég termékeire gondolunk.

Monográfia jelent meg a 20. század második felének egyik legnagyobb hatású designeréről, a német Dieter Ramsról. Ha a neve nem is cseng ismerősen, az általa tervezett rádióval, órával, villanyborotvával, vagy a több száz más használati tárgy egyikével biztosan találkoztunk már. A 79 éves Rams, aki 1961 és 1995 között a Braun vezető tervezőjeként a század ikonikus tárgyait alkotta meg, már rég visszavonultan él; funkcionalista, felhasználó-központú, "a kevesebb több" szemlélete azonban alapvetően meghatározó a mai designkultúrában is - elég, ha csak a legegyértelműbb példára, az Apple cég termékeire gondolunk.

Dieter Rams designfilozófiája, amit ma talán minimalistának neveznénk, egyre aktuálisabbnak tűnik. Ritkán találkozunk mostanában olyan tárgyakkal, amelyek nem tolakodóak, nem akarnak feltűnni a különleges formájukkal, nem akarják látványos módon eladni magukat, hanem csak egyszerűen praktikusak és jól használhatók, Rams tárgyai azonban visszafogottak, semlegesek, nem törekszenek arra, hogy divatosak legyenek, hiszen időtállónak és tartósnak tervezték őket; ezért tűnnek ma is tökéletesnek.

Rams a tárgyaiban valósította meg azokat az elveket, amelyeket a "jó design" alapjainak tart, és amelyek azóta is designelméleti alapvetéseknek számítanak:

1. A jó design innovatív
2. A jó design tesz használhatóvá egy terméket
3. A jó design esztétikus
4. A jó design segít a használónak megérteni a terméket
5. A jó design nem feltűnő
6. A jó design őszinte
7. A jó design időtálló
8. A jó design következetes a legapróbb részletekig
9. A jó design törődik a környezettel
10. A jó design - a lehető legkevesebb design

A most megjelent monográfia hasonlóképpen igyekszik "minél kevesebb" lenni: egyszerűen és áttekinthetően mutatja be Rams életművét archív dokumentumokkal, tárgyfotókkal és szakértői szövegekkel, a korai munkáktól a legújabb kiállításokig.

design, dieter rams, braun Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317