Logomain

Spontán divatüzlet: itthon is hódít a pop-up store

By Séllei Lilla 2011. április 22. 14:55

szerk at hg dot hu

Nanushka-pop_up_store_500_220130603-19838-1rc96oa.gallery

Nanushka pop-up store_500

Ourstyle-pop_up_store_500_220130603-19838-1uv4d56.gallery

OurStyle pop-up store_500

Ourstyle-pop_up_store_50020130603-19838-ccsxyx.gallery

OurStyle pop-up store_500

Pop_up_store_50020130603-19838-dqve2z.gallery

Pop-up store Hollywoodból_500

Pop_up_store_24020130603-19838-1xz1e9t.gallery

Pop up store_240

Pop_up_store_2_24020130603-19838-1f55cd3.gallery

Pop up store_240

Pop_up_store_3_24020130603-19838-e1b2vi.gallery

Pop up store_240

Pop_up_store_4_24020130603-19838-1r7rpqu.gallery

Pop up store_240

Az öt-hat évvel ezelőtt Amerikából indult műfajnak már a második hazai példája nyit meg hamarosan. Igaz, csak pár napra.

Ismét egy Amerikából elterjedt trend, amire egyszerűen lehetetlen hasonlóan jól csengő és frappáns magyar elnevezést találni. Sőt a pop-up store-ok frissessége miatt megkockáztatjuk, hogy még senki nem is próbálkozott ezzel! A hirtelen feltűnő, majd éppoly gyorsan eltűnő ideiglenes árusítóhelyek remekül passzolnak interaktív világunk fogyasztóinak stílusához. A két magyar példa a Nanushka tiszavirág-életű Deák Ferenc utcai üzlete és az OurStyle hamarosan megnyíló pop-up store-ja kapcsán immár időszerűnek láttuk rendesen körbejárni ezt a kérdést.

:image_74237
OurStyle pop-up store; kép: ourstyle.hu

A pop-up üzleteknek Amerikában és Angliában évek óta tart a szezonja. Az elsőket körülbelül 2004-re teszik a téma szakértői. Az egyébként üresen álló üzlethelyiségeket néhány napra, esetleg hétre elfoglaló butikok a folyamat mindkét szereplőjének használnak. Az ingatlanok tulajdonosainak azért, mert ezek a boltok nemcsak a szóban forgó márka, de hely körül is hírverést csapnak. A pop-up store-ok üzemeltetőinek pedig azért jó ez a konstrukció, mert nem kell egy hely mellett hosszú időre letenniük a voksukat, és borsos bérleti díjat sem kell rendszeresen fizetniük.

A szakértők szerint ez a konstrukció a multikkal szembehelyezkedő kisebb márkáknak tökéletes, valamint a webshopok üzemeltetőinek, akik offline megjelenést is szeretnénk online boltjuknak. A felbukkanó üzletek népszerűsége nem véletlen, hiszen ez tökéletesen passzol interaktív korunk túlpörgött társadalmához. Általában ezeket a boltokat az interneten hirdetik, ami még vírusmarketing nélkül is villámgyorsan elterjed a felhasználók között. És a mai közösségi médiában élő fiatal, vásárló korosztálynak még vonzóbb valami, ami a hivatalos kommunikációs formák helyett az interneten terjed, bennfentesek, bloggerek majd a vásárlók között.

A pop-up store-okat berendezésük is különlegessé teszi, hiszen általában nem költenek sokat az üzemeltetők az ideiglenes bútorokra, így többnyire kreatív és nem mindennapi megoldásokkal találkozhatunk. A ruhaállványok könnyű mozgathatóságuk miatt állandó kellékei ezeknek az üzleteknek. Pult épülhet raklapokból, de láttunk olyan megoldást is már, hogy a drótkerítésre akasztották a vállfákat. Az OurStyle butik első pop-up üzletének berendezése is nagy kreativitást igényelt, nem véletlen tehát, hogy Dóriék profi segítséget kértek, és Sosa Juristovszky-t bízták meg az enteriőr kialakításával. Ahogyan a képeken is látszik a legtöbb bútor papírdobozokból készült, a hely mégsem veszített az igényességéből és stílusosságából.

:image_74239
Pop-up store Hollywoodból; kép: Flickr - expatriotact

A rövid időszak alatt lebonyolításra kerülő hatalmas forgalom mellett a pop-up store-oknak a reklámértéke is nagy, sok megjelenést generál a márkával kapcsolatban. A fogyasztókat pedig arra ösztönzi, hogy elmenjenek és a vásároljanak, hiszen erre csak néhány napig van lehetőségük. A pop-up store-ok pedig mindezt megspékelik különleges akciókkal és csalogató termékekkel. Mivel sokan kíváncsiak, és senki sem akarja elhalasztani a nagy fogást, ezért hatalmas vásárlóerő válik aktívvá.

Népszerűségük annak is köszönhető, hogy felbukkanásukkal megzavarják a szokásos rutint, különlegessé teszik az adott helyet. Ezek az ideiglenes shopok általában forgalmas területeken létesülnek, amelyeknek az ilyesfajta kereskedelem nem feltétlenül passzol a profiljukba. Az üresen álló üzlethelyiségek mellett kitűnő tér lehet egy kávézó vagy akár egy galéria. Külföldön már külön site-ok létesültek arra, hogy összekapcsolják a pop-up boltok létesítői az üres üzletek tulajdonosaival. Ilyen oldal például a popupinsider.com is.

Sokszor egy-egy ünnep miatt nyílnak időszaki boltok, ilyen például a Valentin nap vagy a karácsony, hiszen ezek köré a jeles alkalmak köré értelmetlen lenne egy állandó butikot létesíteni. A másik bevett gyakorlat pedig, hogy egy-egy divatesemény kísérőrendezvényeként létesül pop-up store, mint például a Paris Fashion Week alatt nyitott ideiglenes Chanel-üzlet, aminek a Colette adott helyet.

:image_74236
Nanushka pop-up store; kép: Facebook - Nanushka

A hazai pop-up store-ok úttörője a februárban felbukkanó Nanushka-bolt volt a Fashion Streeten. Leértékelt árukkal és hatalmas kedvezményekkel várt mindenkit a különleges üzlet négy teljes napon át. A sort április végén az OurStyle-butik folytatja, akik a Coin üzletben kínálják majd április 28 és május 1-je között hazai tervezők portékáit.

“Az ötlet már régen megfogalmazódott bennünk, hiszen nemzetközi vizeken már pár éve nagyon menő a pop-up store koncepció. Trunk sale-nek is szokták mondani, és arra jó, hogy a figyelem középpontjába állítson egy márkát egy rövid időre. Jellemzően nagyon jó árakon lehet vásárolni itt, és olyan darabokat, például mintadarabokat lehet találni, amiket normál boltokban nem. Szóval kincskeresésre ideális helyszín” - mondja Henger Dóra, az OurStyle egyik alapítója. Dóráék esetében nem ez az első példa offline üzletre, hiszen a Marie Claire Fashion Days-en és karácsonykor a Lánchíd19 Design Hotelban is üzemeltettek időszaki shopot. (Utóbbinál egy hg.hu Stylist Villámtalálka is fűszerezte a programot.) "Ezeken a néhány napos eseményeken nagyobb választékban lehet magyar divattervezők kreációit megvásárolni. De fontosnak tartjuk azt is, hogy néha élőben is lehessen találkozni az Oursyle Boutique-al, és az ott kapható termékekkel” - folytatta Dóra.

:image_74238
OurStyle pop-up store; kép: ourstyle.hu

A következő magyar pop-up store tehát a Coinban létesül majd, ahol az OurStyle magyar designerek termékeit forgalmazó webshop termékpalettáját lehet majd megvásárolni. A butik rendezvényein a közönség a legszélesebb skálában tekintheti meg a magyar designerek 2011-es tavasz-nyári gyűjteményeit is, így átfogó képet kaphat az ország specifikus trendjeiről. Az április 28. és május 1. között működő ideiglenes üzlet apropóján április 30-án szombaton 14-16 óra között a hg.hu stylistjai szeretettel várnak minden érdeklődőt egy villámtalálkára, ahol stílustippekkel és divatos tanácsokkal látnak el 15 percben. A stílusrandevú szakértői ezúttal is Füster Anett, Torma Mária, Gulácsy Vivien és Tilly Barbara lesznek, akik egytől egyik a Krea Kortárs Művészeti Iskolában sajátították el a szakma csínját-bínját. Most is mindkét nem mindenféle korú képviselőjét szeretettel várjuk, és az esemény különlegessége, hogy stylistjaink a magyar tervezők kreációin keresztül adnak útbaigazítást a divat útvesztőjében.

Az esemény a Facebook-on is megtalálható!

üzlet, divat, magyar divat, villámtalálka, magyar tervezők, pop-up store Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317