Logomain

Kreatív kitörési pontok

By Séllei Lilla 2011. április 5. 09:23

szerk at hg dot hu

Lezárult a második Design és Innováció Konferencia. A kiemelt előadó Hardin Tibbs jövőkutató volt, aki a gazdasági válság elemzésére és az emberi minőség előtérbe kerülésére helyezte a hangsúlyt.

Lezárult a második Design és Innováció Konferencia. A Európai Unió Central Europe Programján belül futó FREE Project rendezvényén egymást váltották a hazai és külföldi szaktekintélyek. A kiemelt előadó Hardin Tibbs jövőkutató volt, aki a gazdasági válság elemzésére és az emberi minőség előtérbe kerülésére helyezte a hangsúlyt. A vezető elemző előadásában kitért Magyarország világgazdasági lehetőségeire is.

Design_es_innovacio_1_50020130603-19838-1ljddbn.gallery

A konferencia alatt több előadó is fontosnak tartotta elmondani, hogy szakértelemben nem szenvedünk itthon hiányt. De hogy lehet a designt a szakértelem szolgálatába állítani?- vetődött fel többször a kérdés. „A design nem úri huncutság“- Bakos Maxim, a MOME line design műhely alapítójának állítása szerint, aki workshopja során kimondottan a kkv - szektor lehetőségeire hívta fel a figyelmet. Azzal egyre többen értenek egyet, köztük ő is, hogy ma már a design funkcionalitással bír, és elősegíti a vállalkozások sikerességét.

Nagy Richárd, a Co&Co Communication vezetője pedig már egyenesen a designkommunikációról, azaz a fejlesztésbe integrált kommunikációról beszélt. Jó példaként a matematikai találmányból kultikussá váló tárgyat, a Gömböcöt hozta fel, ahol a stratégiai szinten kezelt, kommunikációt is integráló tervezés valódi világsikert szült. A designkommunikáció fontosságát emellett egyik saját fejlesztésükön is bemutatta. A március közepén az egyik legrangosabb nemzetközi design kitüntetéssel, a design Oscarjának tekintett Red Dot Design díjjal jutalmazott Cocodice logikai fejlesztőjátékról bizonyosan sokat hallunk még.

A konferencián az előadók konkrét kérdésekre keresték a választ. Milyen esélyeink vannak a világgazdaságban a magas hozzáadott értékű piacokon? Mit tud Magyarország, ami előnyt jelenthet a nagyvilágban? A design területe lehet-e az egyik kitörési lehetőség a fiatal vállalkozók számára? Számos területet érintettek az előadók, és akár építészetről, a gasztronómiáról, a turizmusról vagy éppen a termékfejlesztésről volt szó, mindenhol megjelent a funkcionalistással is rendelkező design. Az előadásokon és workshopok során többek között részt vett a MOME Design Intézet, az egyre nagyobb hírnévre szert tett médialabor, a Kitchen Budapest, valamint szó esett a magyar üzleti lehetőségekről a Távol-Keleten.

A konferencia záróakkordjaként Dr. Lakó Sándor, főszervező elmondta, hogy mindenképpen lesz folytatás, a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás újra megszervezi a Design és Innováció Konferenciát. A cél pedig egy rendszeres minőségi, inspiráló fórum létrehozása.

További információ: designesinnovacio.hu

design, konferencia, program, kecskemét Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317