Logomain

Nemzetközi siker egy háztartási varrógéppel

By Séllei Lilla 2011. március 19. 10:47

szerk at hg dot hu

Lb11_00220130603-19838-jepeok.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00320130603-19838-nunug4.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00420130603-19838-doiku2.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00520130603-19838-kjwlx1.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00620130603-19838-148ze34.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00720130603-19838-1esvq18.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00820130603-19838-1medfle.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00920130603-19838-1lamxxw.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01020130603-19838-1ynljg8.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01120130603-19838-xpyn6g.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01220130603-19838-sg12xz.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01320130603-19838-1tpc677.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01420130603-19838-2093s.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01520130603-19838-12z0yj0.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01620130603-19838-i3dic5.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01720130603-19838-1ph7ld3.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01820130603-19838-3tmwqx.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_01920130603-19838-1cw7yos.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Csf_39920130603-19838-6l5xsj.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Csf_showroom_120130603-19838-2c3ol1.gallery

CSF Showroom

Csf_showroom_220130603-19838-su35uo.gallery

CSF Showroom

Csf_showroom_420130603-19838-1da3e4p.gallery

CSF Showroom

Csf_showroom_520130603-19838-1huxcj8.gallery

CSF Showroom

Csf_showroom_620130603-19838-19y1tma.gallery

CSF Showroom

Csf_showroom_720130603-19838-fgpjht.gallery

CSF Showroom

Csf_showroom_39920130603-19838-178ct7m.gallery

CSF Showroom

Csf_2011_tavasz_nyar_50020130603-19838-1k880z3.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lb11_00120130603-19838-j0zqn8.gallery

CSF 2011 tavasz-nyár

Lipcse, Szingapúr és Berlin után itthon is bemutatkozott Csabay Ferenc CSF nevű márkája.

Lipcse, Szingapúr és Berlin után végre itthon is megismerhették Csabay Ferenc CSF nevű divatmárkáját, ugyanis legújabb kollekcióját a Printában rendezett bemutatón tárta a közönség elé. Öltözékeinek különlegessége, hogy feltűnésmentesen kever alternatív márkákra jellemző játékosságot elegáns női ruháiba, így válik például az A vonalú szoknyából négy gombolással nadrág. Az unalmas business lookot úgy fűszerezi, hogy a variálható ruhákban a vásárló is kiélheti a kreativitását. Egyik délelőtt showroomjában jártunk, ahol belestünk a kulisszák mögé, megnéztük legújabb kollekcióját, beszélgettünk a márkáról, terveiről és az Olajos Tamás divatfotóssal folytatott közös munkájukról is.

hg.hu: Mesélnél a márkáról, és arról, hogyan kerültél erre a pályára?
Csabay Ferenc: Fél éve vagyok itt ebben a stúdió-lakásban, de a márka körülbelül két éve létezik. Viszonylag későn kezdtem el ezzel foglalkozni. A Corvin Rajziskolába jártam, ahol nagyon jó tanáraim voltak, így gyorsan pótolták a későn kezdést. Eleinte az Iparra akartam én is felvételizni, de nem így alakult, más stílust választottam, a Kreára kezdtem el járni. A cég bő két éve létezik, akkor alapítottuk meg az üzlettársammal, Kovács Attilával. Ő a gazdasági részt viszi, az ügyintézéseket, utánajárásokat végzi. Most már van egy sajtósunk is, Mészáros Anett, úgy néz ki lesz egy sales-esünk is, találtunk egy nagyon jó modellezőt, több jó varrónőnk is van - kerek egésszé kezd alakulni a csapat.

hg.hu: Mikor végeztél a Kreában?
Csabay Ferenc: 2006-ban végeztem.

hg.hu: Akkor elég sokat vártál a cégalapítással, nem?
Csabay Ferenc: Igen, korábban más néven futott a márkám, amikor céget alapítottunk, akkor változott meg a név is CSF-re. Attilával nagyon jó csapatot alkotunk. Az édesapáink gyerekkori jó barátok, innen ismerjük mi egymást. Őt nagyon érdekli ez a terület, meg az, amit én csinálok, így folytattunk a családi hagyományt. Ráadásul édesanyáink is barátnők.

Mikor én még egyedül vágtam bele ebbe, akkor egyből nagyon sok pozitív visszajelzés érkezett külföldről, ezért is gondoltuk aztán úgy, hogy erre érdemes egy céget alapozni, érdemes ezt komolyan venni.

Az első megkeresés például egy szingapúri üzlettől jött. Akkor még a Myspace volt az, ami ma már a Facebook (a márka Facebook oldala - szerk.), és ott találtak ránk. Az akkori kollekcióban sokkal több volt az úgynevezett látványruha, még sokkal inkább meg akartam mutatni, mit is tudok, mennyi lehetőség van ebben, azóta sokat egyszerűsödött a stílusom, piacbarátabbá vált. Egy kollekciót feltettem a Myspace-re, és erre jöttek egy-két hónapon belül a felkérések. Megkeresett ez a szingapúri üzlet, de kaptam például bemutatkozási lehetőséget a Berlin Fashion Week alatt az egyik showroom rendezvényen is. Kimentem a rendezvényre, és csak pislogtam, hogy mi van - az a kollekcióm még egy háztartási varrógéppel készült, nem volt rendes méretsorom se. Ezeket a lehetőségeket akkor még nem tudtuk kihasználni, nem voltunk ezekre felkészülve. Ezért visszább vettünk, visszavonultunk, és felépítettük a hátteret. Úgy gondoltuk, hogy a designban rejlő potenciál mögé oda kell tennünk a szakmai tudást is. Most ez a Printás bemutató tekinthető egy komolyabb (újra)indulásnak. A hirtelen mély víznek köszönhető, hogy mára fel tudtunk zárkózni, és ha ma jönnek ezek a lehetőségek, akkor élni is tudunk velük.

Ebből a szempontból szerencsések vagyunk. A külföldi visszajelzéseknek köszönhetően nem volt bennünk bizonytalanság, hogy megéri-e ezt csinálni, van-e értelme végigdolgozni azokat a napokat... Érdekes történet, hogy például volt egy ausztrál üzlet, akikkel folytak a tárgyalások, hogy esetleg árusítanák a ruháinkat. Az árusítás nem jött össze, de a Gödörnél készült egyik fotósorozatunkból elkértek egy képet, hogy az üzletüket azzal reklámozzák. El is küldtük nekik, majd örömködve újságolták, hogy meg is jelent az ausztrál Vogue-ban.

hg.hu: Olajos Tamás fotóssal honnan ismeritek egymást?
Csabay Ferenc: Van egy nemzetközi szakmai közösségi portál, aminek én már régóta tagja vagyok. Egyszer a kezdő oldalon felbukkant Tamás adatlapja, megnéztem a munkáit, amiket mint kiderült korábban már láttam, nagyon tetszettek a képei, rögtön írtam is neki egy levelet, hogy dolgozzunk együtt. Körülbelül ugyanebben a pillanatban Tamás is írt egy hasonló tartalmú levelet nekem, így indult a közös munka.

hg.hu: Tamásnak a fotó a fő profilja, most mégis egy videóval rukkoltatok elő. Mi ennek az oka?
Csabay Ferenc: A levélváltások során megbeszéltük, hogy szervezünk egy közös fotózást. Így a 2010-es tavasz-nyári kollekciót már ő fotózta. Attila, az üzlettársam a fotózás közben nagyon unatkozott, és a kis kézikamerájával készített felvételeket. Ezekből a felvételekből aztán Tamás vágott egy werk filmet, így jött az ötlet, hogy a 2011-es kollekcióhoz készítsünk egy külön filmet. Szépen felépítettünk egy forgatókönyvet, akkor már a skicceim olyan állapotban voltak, hogy jól látszódott, a ballonkabát nagyon ütős darabja lesz a kollekciónak. Aztán egy kabátot kiküldtem Tamásnak Angliába, ő leforgatta a filmet, a premiert pedig a kollekció bemutatójával egy időpontra szerveztük.

hg.hu: Nagyon jó lett a videó, gondoltatok arra, hogy esetleg indultok az idei Fashion Video Festivalon?
Csabay Ferenc: Igen, ez a videó lendületet adott, és szeretnénk majd az őszi-téli kollekcióhoz is készíteni egy filmet, azzal lehet elindulunk a fesztiválon.

Olajos Tamás - RêVERIE

hg.hu: Milyen volt a bemutató?
Csabay Ferenc: Ez volt az első bemutatónk, amit önállóan szerveztünk. Másfél évvel ezelőtt részt vettünk például egy bemutatón Lipcsében, amit a Mercedes Benz szponzorált. A gyár rendezett egy bemutatót az ottani iparművészeti múzeumban, hogy fellendítse a város kulturális életét. Európából még öt tervezőt hívtak meg, Magyarországról engem. Nagyon színvonalas, komoly, jól szervezett rendezvény volt. Most egy ehhez hasonlót próbáltuk kicsiben megszervezni. A Printában öt modellel dolgoztunk, Lázár Judittal, a sminkessel és a fodrászokkal, Gajárszky Szilvi és Mavrák Erik már egy összeszokott csapatot alkotunk. Örültünk, hogy itthon viszonylag ismeretlenül telt házas bemutatót sikerült tartanunk.

hg.hu: Mesélnél kicsit a kollekcióról?
Csabay Ferenc: A paszteles színek, és a nem színek, azaz a fekete és a fehér, végigkísérték eddig is az összes kollekciómat. Színeket azért nem használok, mert nagyon speciális színek élnek a fejemben, amikkel szívesen dolgoznék, és ezek általában beszerezhetetlenek. Ez a napsárga viszont pontosan olyan volt, amilyet elképzeltem. Ennek a színnek az anyag textúrája miatt is van egy kis vibrálása - jól ki tudja egészíteni a kollekciót.

Nagyon szeretem a japán tervezőket, az egyik kedvenc tervezőm Yohji Yamamoto - innen ered a hajtogatás szeretete, amit sűrűn használok a tervezés során. Általában a hirtelen jött ötleteimről csak egy nagyon durva skiccet készítek, a ruha aztán a babán születik meg.

Sosem egy téma köré építem a kollekcióimat, hanem egy ars poetica köré. A munkáimban a részletekkel a munkahelyi dresszkód határait feszegetem, a nők önbizalmát szeretném fokozni. Azt szeretném, hogy amikor a nők az én ruháimat viselik, akkor az tegye különlegessé a napot és a viselőjüket. Szeretem, amikor jönnek lányok vásárolni, mert érdekes, ahogyan kombinálják az egyes darabokat, rengeteg ötletesség van bennük. Hagyok lehetőséget a vevőknek is a kreativitásuk kiélésére, sokszor a vásárlók engem is meglepnek - nagyon jó látni, hogy mennyiféleképpen tudják kombinálni az egyes darabokat.

hg.hu: Tervezed férfi vonal bevezetését?
Csabay Ferenc: Igen, tervbe van véve. De a férfidivat kicsit kisebb mozgásteret ad a részletek terén. A másik oldal pedig, hogy kicsit más hátteret igényel, például erre egy specializálódott modellezőt. Ehhez is fel kell építeni egy komoly hátteret, mert úgy gondolom, hogy a férfiakat nem a rafinált szabásokkal, hanem a minőséggel lehet megfogni.

hg.hu: A Printában mióta árulják a ruháidat?
Csabay Ferenc: Nagyjából egy éve. Stilisztikailag nem feltétlenül a legtökéletesebb hely, de én nagyon szeretem a Printa hangulatát, valamint nyitott vagyok nagyon sokféle művészeti ágra: szeretem például a lakberendezést és a grafikát. Nagyon tetszik, hogy végre itthon is van egy ilyen sokfunkciós hely, ami üzlet, kávézó, műhely és még sok minden más egyben. Berlinben volt egy hasonló üzlet, ahol árulták még a ruháinkat, az nagyon tetszett, és ezt találtam meg itthon a Printában. Amúgy is szeretnék sok más projekttel is foglalkozni, például egy grafikussal együtt dolgozni, és olyan mintákat tervezni, amelyek formailag is megjelennek a ruhákon. A Printa erre is jó hely.

A minták mellett egyébként sok minden tervben van még. Például hamarosan lesznek majd a ruhák mellé táskák is. Korábban a ruhák anyagából készültek táskák a kollekciókhoz, de most találtam egy bőrdíszművest, így lesznek majd bőrtáskák is.

hg.hu: Milyen árban vannak a ruháid?
Csabay Ferenc: A mostani kollekció két legdrágább darabja a két kabát, azok ára 50 ezer forint körül alakul, de egyébként 20-30 ezer forint körüli az átlag. Próbálunk több árkategóriában is készíteni ruhákat, felsők például már 15 ezer forinttól kaphatóak.

divat, divatbemutató, interjú, magyar divat, magyar tervező, printa, olajos tamás, divatvideó, csf, csabay ferenc Icon_print

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF Showroom

CSF Showroom

CSF Showroom

CSF Showroom

CSF Showroom

CSF Showroom

CSF Showroom

CSF 2011 tavasz-nyár

CSF 2011 tavasz-nyár

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317