Logomain

Budapest arculata: konferencia a New York-palotában

By Kovács Dániel 2010. szeptember 15. 16:06

szerk at hg dot hu

Tarlós István, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje nyitotta meg az Új Társadalom Szalon rendezvényét, amelyet Budapest Imázs Konferencia címmel rendeztek meg szeptember 15-én délelőtt a New York-palotában. A konferencia célja a budapesti jövőkép felvázolásához szükséges területek és példák meghatározása volt.

Tarlós István, a Fidesz-KDNP főpolgármester-jelöltje nyitotta meg az Új Társadalom Szalon rendezvényét, amelyet Budapest Imázs Konferencia címmel rendeztek meg szeptember 15-én délelőtt a New York-palotában. A konferencia célja a budapesti jövőkép felvázolásához szükséges területek és példák meghatározása volt.

Budapest_arculat20130603-19838-s38fhm.gallery

Bevezetésként Ughy Attila, a Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottság elnöke tekintett vissza némi nosztalgiával a vetített archív képek által felidézett Budapestre, majd a Bécs-Pozsony páros fenyegető iramú fejlődésére hívta fel a figyelmet. Ezt követte Tarlós István rövid előadása. A főpolgármester-jelölt kifejtette: bár kétségtelenül voltak az elmúlt két évtizedben pozitív fordulatok a városban, az mégis elidegenedett önmagától, amiben az „eltömegesedés” és a hagyományos értékeke relativizálódása is szerepet játszott. Tarlós szerint Budapest gazdasági és politikai szempontból a legkevésbé sem világváros, és meghatározó regionális szerepét is elveszítette. A főpolgármester-jelölt a városrendezéssel kapcsolatos, jelenleg a kerületek által birtokolt jogosítványokat a főváros kezébe adná – ez lenne szükséges például a Duna-partok átalakításához. A jövőben Budapest arculatát többek között az internetes marketing és a saját promóciós filmek fogják meghatározni – mondta Tarlós, akinek egy elejtett félmondatából arra is lehetett következtetni, hogy a városarculati tanácsnok pozíciója megmarad a városvezetésnél.

A főpolgármester-jelölt előadását Németh Bálint, az esemény szervezésében is szerepet vállaló AERA Property & Destination ügyvezető igazgatója követte. Németh részben épp a jelenlegi városarculati tanácsnok, Bojár Iván András eddigi munkáját elemezte, valamint a Budapest Business Region nagy visszhangot kiváltott kisfilmje kapcsán megjegyezte: leginkább a pozitív városimázsban mutatkozik deficit. Aláhúzta az is, hogy a szlogenek nem elegendők: a képzett humán tőkéért versenyző városok között a szolgáltatások minősége és mennyisége a döntő.

Martin Schaffer, a nyolc országban jelen lévő, Ausztriában piacvezető Kohl & Partner turisztikai tanácsadó cég képviseletében érkezett a konferenciára, egyenest a rettegett rivális Bécsből. Első mondatainak egyikében megnyugtatta a jelenlévőket: Budapestnek, úgymond, Európában és a nagyvilágban pozitív az arculata. Grafikonjai azonban már kevésbé voltak megnyugtatóak: a 2003-2005 közötti erős növekedéshez képest az elmúlt öt évben Budapesten stagnált vagy csökkent az eltöltött vendégéjszakák és az érkező turisták száma – miközben Bécs növekedést tudott produkálni. Mindezt úgy, jegyezte meg Schaffer, hogy a budapesti szobaárak a legolcsóbbak közé tartoznak Európában. A magyar főváros gyengeségeit felsoroló táblázatában hiányolta a kellő infrastruktúrát, a komplex turisztikai csomagokat, a kiépített turisztikai információs rendszert, a konferencia-létesítményeket, az olcsó és a közepes hotelszegmenst, továbbá kárhoztatta a fürdők, a nemzetközi hajókikötő és a szolgáltatások általános minőségét. Probléma az is, hogy a budapesti turizmusra mindmáig az erős szezonalitás jellemző. A kulcsszavak: jól működő turisztikai szervezet, jól látható, rövidtávú célok, és minőségi fejlesztések – zárta előadását Schaffer.

Az első szekció zárásaként Gulyás Kovács Gergely, a Budapest Business Region elnöke mutatta be szervezetét, amely a fővárossal és az ITD Hungary-val közösen immár harmadszorra állít ki a müncheni Expo Real ingatlanos szakvásáron, október 4-6. között.

A második szekcióban két külföldi szakember is szót kapott. Seppo Aho, a finn-svéd tulajdonban levő Fortum energiavállalat alelnöke a skandináv országok hulladékkezelési és helybeni energiatermelési innovációiból mutatott imponáló példákat. Előadásából kiderült például, hogy a stockholmi belvárost azért nem csúfítják kémények, mert a lakások 75%-a az elmúlt évtizedekben áttért a távfűtésre, a város hőellátásának pedig mindössze 21%-a származik fosszilis tüzelőanyagokból. Az egy főre eső széndioxid-kibocsátást Stockholmban a Fortum segítségével az 1990-es 5,3 tonnáról tizenöt év alatt 4 tonnára csökkentették, és a tervek szerint 2050-re elérik a zéró szintet.

Matthew Jackson, a brit Centre of Local Economic Strategies kutatási igazgatója a szervezete által kezdeményezett, a British Council partnerségével Magyarországon is megjelent Future City Games programsorozatot mutatta be, kiemelve a szociális gazdaság szerepét a városfejlesztésben, többek közt plzeni és ljubljanai példákkal. Az elődássorozat záró epizódját Antoni Alfonz, az Európai Logisztikai Szövetség magyar elnöke tartotta a logisztikailag európai éllovasnak számító vallon régióról.

budapest, arculat, konferencia, new york-palota, budapest business region, tarlós istván, új társadalo szalon, martin schaffer, seppo aho Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317