Logomain

Design-progresszív dimenzióugrás: globalizációs pályán az Ivanka

By HG.HU 2016. május 31. 20:02

szerk at hg dot hu

Ivanka_katalin_portr%c3%a9.gallery

Ivanka Katalin

Kép IVANKA

Ivanka_amerikai_2.gallery

IVANKA termékek

Kép IVANKA

Ivanka_amerikai_3.gallery

IVANKA termékek

Kép IVANKA

Ivanka_amerikai.gallery

IVANKA termékek

Kép IVANKA

Ivanka_bor%c3%adt%c3%b3_2.gallery

Ivanka

Tavaly több mint duplájára nőtt árbevételt ért el, idén pedig már a tengerentúlon is terjeszkedik a magyar designbeton nagyhatalom. Ennek apropóján beszélgettünk Ivánka Katalinnal, az IVANKA alapítójával.

HG.HU: Bár fiatal a márka, mégis lassan a 15. évfordulója lesz, hogy megálmodtátok az IVANKA-t. Miben változott az IVANKA dizájn ez idő alatt, milyen új stratégiai irányvonalakkal bővült a tervezői munka?
Ivánka Katalin: Csak egy dologban nem, ez maga a beton! (Nevet.) Minden más változott, fejlődött azóta. Férjemmel, Ivánka Andrással diákkorunkban, két fős garázs start-up-ként indultunk, mára pedig közel 70 fős szervezettel operálunk. A világ több, mint 70 városában rendelkezünk megvalósított munkákkal, globális elérésünk négy kontinenst fed le.

Ez másfajta működést, stratégiát, és döntéshozatali mechanizmusokat igényel, mint a kis studió, amellyel kezdtünk. Egyedi ‘mesterdarabokkal’ indultunk kézműves alapon és egy pontig organikusan növekedtünk, egyre több embert tudtunk felvenni és egyre több és nagyobb léptékű megrendelést tudtunk itthon elvállalni.

Hamar ambicionálttá váltunk arra, hogy nemzetközi szinten is sikeres vállalkozást építsünk. 2009-ben léptünk érdemben külpiacokra, 2013-tól pedig már 80-90%-ban exportra termelünk. 2012-ben már nem volt elég kapacitásunk arra, hogy kiszolgáljuk a piaci igényeket, ezért gyorsítani kellett a növekedési ütemünkön is, ennek érdekében végrehajtottunk egy nagyobb szervezetfejlesztést és korszerűsítettük gépparkunkat.

Alkotói szemszögből, az ikonikus designszakmai és fejlesztési projektek – mint pl. a SEEYou síremlék, a CONCRETE GENEZIS beton textil kapszulakollekció, vagy a RAINHOUSE - DRINK RAIN mellett egyre fontosabbá vált a termékkollekciónk összetétele, hogy olyan ésszerűen megtervezett, hosszú életciklusú termékekből álljon, amelyek költséghatékonyan sorozat gyárthatók, különböző kultúrájú régiókban egyaránt népszerűvé válhatnak és képesek arra, hogy tartósan jó eladásokat produkáljanak.
 
HG.HU: Mi jellemzi 2016-ban az IVANKA profilját? Hogy marad a márka továbbra is átütő, trend- és stílus teremtő?
Ivánka Katalin: Jóval letisztultabb, rendszerezett portfolió, és a cég fő tevékenységeinek üzletágszintű megkülönböztetése (homlokzati rendszerek, belső terek, kültéri elemek és alkalmazások valamint az IVANKA egyik iparági erőssége, a kutatás-fejlesztés és innovációs tevékenység), amelyekkel szembeni alapvető elvárás, hogy önállóan is sikeresen működjenek.

Emellett bővítettük szolgáltatásainkat, úgynevezett 360 fokos ügyfélkezeléssel működünk, magas hozzáadott értékű tervezési, fejlesztési, mérnöki, projekt menedzseri munkát is kapcsolunk proketjeink megvalósításához.
 
HG.HU: 2016 fontos mérföldkő a cég életében, hiszen Dubai, Tel Aviv és London után már Amerikában, két projekt keretében is jelen van a márka, ezek nyitóakkordja a Chichago-i Coverings kiállítás volt. Milyen projektekkel készültetek a Coverings-re, és milyen volt a fogadtatás?
Ivánka Katalin: Az amerikai piacra való belépés több mint egy éves előkészítő munkával járt. Rengeteg előzetes műszaki irányú tesztelésre és helyi minősítésekre, valamint piacismeretre is szükség volt ahhoz, hogy komolyan vegyenek.

New Yorkban, mint a világ egyik fő tervezési központjában pedig már két éve dolgozunk különböző projekteken, illetve azok előkészítésén a kinti építészirodákkal, mérnökirodákkal, homlokzatspecialistákkal, generálkivitelezőkkel, valamint az ő szakirányú alvállalkozóikkal. Mind Manhattanben, mind Brooklynban van mára több megvalósult munkánk, és csak New York-ban több olyan megrendelésünk, amely európai léptékben is nagy volumenűnek számít. New York-ból indultunk el egyedi projekt alapon, nagyrészt homlokzati rendszerekkel, szállodaipari projektekkel, majd következő lépésben a disztribútorok általi értékesítést kezdtük el építeni több államban. Ennek a stratégiának folytatásaként vagyunk megtalálhatók Miamiban és Los Angelesben is. A Coverings ’16 kiállításra épp a Miami székhelyű partnerünkkel közösen készültünk fel és jelentünk meg.  
 
HG.HU: Nemrégiben Alexander Lotersztain ausztrál tervezővel dolgoztatok együtt, akinek rozsdamentes acél székkollekcióját gondoltátok újra. Honnan jött az inspiráció a közös munkához, miért érdekes számotokra egy ilyen együttműködés?
Ivánka Katalin: A 2015-ös milánói designhéten láttuk először a székeit, amelyek nagyon megtetszettek, így még a Salone week alatt elindult a lehetséges együttműködésről való párbeszéd arról, hogy az IVANKA fejlesszen le és gyártsa a jövőben a QTZ ‘trón’ beton kiadását. Tudatosan választottuk, mert kültéri és utcabútor kollekciónkba éppen szükség volt egy ilyen ikonikus darabra.

Az argentin származású és jelenleg Ausztráliában élő tervező mára sok olyan designnal büszkélkedhet, amelyből sikertermék lett, és alkotói kreativitása mellé megvalósító szemlélet is párosul, ezért a QTZ mellett több új termék tervezését és közös fejlesztését indítottuk el azóta.
 
HG.HU: A közös kollekció a Milánói Design Héten debütált. Mi alapján választjátok ki, hogy megjelentek egy kiállításon? Mik előznek meg egy kiállításon való részvételt?
Ivánka Katalin: Sok szempontot elemzünk, a legtöbb kiválasztott esemény már előző évben bekerül a naptárba és az elfogadott marketingtervbe. Vizsgáljuk, milyen típusú szakmai kiállításról van szó, és kiket szólít meg, milyen a látogatottsága, lefedettsége, de a saját kiállítások mellett fontosak a partnerek által megvalósított, és a különböző együttműködések keretében levezényelt események is.

Az idei év első negyedévében a VITRA például valamennyi kiállításán IVANKA burkolattal mutatta be legendás bútorkollekcióját.

A Milánói Salone-ra azóta járunk  látogatóként, amióta kapcsolatba kerültünk a design világával. Kiállítóként pedig 2009 óta rendszeresen megjelenünk, barátaink, szakmabeli ismerőseink és üzletfeleink és mindig számítanak rá, hogy ott találkozunk. A Zona Tortona negyed régóta nagy kedvenc a helyszínek közül, idén az újonnan indított KUVARO cég mutatta be a VOLCANO nevű, IVANKA-val közös fejlesztésű fürdőszobai kollekcióját. A QTZ ‘trón’ limitált beton kiadása pedig a Spazio Rossana Orlandi-ban nemcsak jó helyen volt, mert ez a leglátogatottabb városi galéria helyszín, de a leginkább szelektív is.
 
HG.HU: A nagy globális terjeszkedés ellenére hazai projektekben is aktívan részt vesztek, mint például a Rudas Fürdő homlokzatának újragondolása. Milyen további fejlesztésben vállaltok részt itthon?
Ivánka Katalin: Nagyon örülünk neki, hogy újra aktívak lehetetünk itthon is, mert fontos számunkra a hazai bázis és a gyökereink. A növekvő hazai megrendelésállomány egyrészt köszönhető az építőipari élénkülésnek, másrészt annak is, hogy az IVANKA tudatosan újrapozícionálta itthoni szerepét. Az ‘újgenerációs’ Budapest emellett egyre szerethetőbb város, amit büszkén mutatunk meg külföldi ügyfeleinknek. Csak az elmúlt hónapban több, mint húszan érkeztek hozzánk, különböző üzleti partnerek és projekt delegációk az Egyesült Államokból, Lengyelországból, Japánból, Dél-Koreából, Indiából, Litvániából. Ők a városnézés keretében mindig megnézik, sőt sokszor nagyító alá veszik az itthoni munkáinkat, és ez nagymértékben hozzájárul a bizalom kiépítéséhez. Bátran kimondható, ha az IVANKA itthon kap munkát, azt meg tudja tízszerezni külföldön.

A Rudas Fürdő mellett hozzánk fűződik az Ópusztaszeri Látogatóközpont teljes homlokzata, az ELI-ALPS Lézerközpont Szeged kültéri burkolatai és padjai, a MOME Műterem-Médiaház egyes homlokzati elemei, a CEU Campus egyedi beton bútorai és burkolatai, vagy a Várgarázs egyedi elemei. Belvárosi kedvenceink közé tartozik a Bestia a Szent István téren, a Casa Pomo D’Oro, a Kecskeméti utcában frissen megnyílt Hotel RUM, és benne az Urban Tiger.
 
HG.HU: A hazai és a nemzetközi piacot tekintve, milyen termékek, új kollekciók várhatók idén?
Ivánka Katalin: Sok új beltéri és háromdimenziós moduláris burkolat, homlokzat- és térburkolati elemek, utcabútorok, városépítészeti elemek!
 
HG.HU: Mit terveztek a jövőre nézve, merre tart a márka?
Ivánka Katalin: Megyünk tovább a nemzetközi terjeszkedéssel, ennek megfelelően folyamatosan bővítjük termékpalettánkat. A külsős designerekkel való megállapodások mellett folyamatosan bővítjük saját tervezőcsapatunkat, akik az IVANKA termékek fejlesztése mellett már ügyfeleknek is vállalják az egyes projektekhez kapcsolódó tervezői feladatok elvégzését.

A cégépítés kevésbé látványos része is fontos. A múlt évben bekövetkezett dimenzióugrás után legnagyobb feladatunk volt saját magunkat ‘utolérni’. Továbbfejleszteni gyártóüzemünket, végrehajtani a megfelelő dokumentálási feladatokat, javítani a folyamatainkon, profi, átlátható pénzügyi működést beállítani. Üzletileg további többszörös növekedési lehetőséget látunk a következő három év távlatában, ezért fontos, hogy stabil alapokra építsünk. Egyre jobb csapattal dolgozunk, ma mindenki, aki az IVANKA-nál dolgozik büszke lehet arra, amit hozzátesz a céghez, és közülük többen meghatározóak a márka világhódító törekvéseinek valóra váltásában is.

Szakmai szempontból design-progresszív beállítottsággal tervezzük a jövőt is, az IVANKA márka továbbra is a beton valódi, eredeti anyagszerűségének ünnepléséről szól, miközben rengeteget dolgozunk azon, hogy mögé tegyük a legkorszerűbb, jövőbe mutató technológiákat és receptúrákat, magas hozzáadott értékű szolgáltatásokat, és operációs hátteret, ami által eljuttatható a világ bármely pontjára, vagy megvalósíthatóvá válik egy adott helyszínen költséghatékonyan, fenntarthatósági szempontokat is fegyelembe véve.

Az elmúlt évben 150 000 négyzetméterre növeltük éves kapacitásunkat, de emellett fontosnak tartottuk azt is, hogy megőrizzük az egyediesítésre való nagymértékű rugalmasságunkat.
 
Egyre több értékesítési ponttal rendelkezünk, világszinten mára több, mint 30, ezek között is a világvezető nagyvárosaiban szeretnénk olyan aktív bemutatótermeket nyitni, amelyek olyan IVANKA márkaboltok vagy zászlóshajó üzletek, ahol a kereskedelmi tevékenység mellett komoly tervezőmunka is folyik. Erre modellértékű az IVANKA Israel néven tavaly nyílt showroom, ami egyben aktív kreatív platform is, több gyakorló építész és tervezőiroda bázisa.

A cég amerikai terjeszkedéséről itt olvashatunk.

 

ivánka, ivanka, beton, magyar design, ivánka katalin, ivanka katalin, alkotók, magyar sikertörténetek, magyar sikerek külföldön Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317