Logomain

Építőművészből ékszertervező

By Költő Nóra 2016. április 8. 10:07

szerk at hg dot hu

M26.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M19.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M20.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M01.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M13.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M02.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M12.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M03.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M10.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M04.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M14.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M05.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin, Fotó: Ladocsi András.

M11.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

M06.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M07.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M08.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M09.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

M16.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin, Fotó: Müller András

M21.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin © DAIGE ss15 lookbookjából, Fotó: Hencz Péter

M15.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

Mama1.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

Mama2.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

Mama3.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin, Fotó: wednesdaystore.com, Kránicz Richárd

Mama4.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

Mama5.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

Mama6.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

Mama7.gallery

the Mama Kin

© the Mama Kin

Feltörekvő Márkák sorozatunkban D. Nagy Kingával beszélgettünk, a the Mama Kin ékszertervezőjével, arról, hogy miért fogott bele építőművészként egy saját márka létrehozásába, hogyan készülnek az ékszerek, és ki az a titokzatos Q., akiről a legújabb kollekciója a nevét kapta. Annyit elárulhatunk, hogy a krimi volt a legfőbb inspiráció!

Sorozatunkban olyan fiatal tehetségeket mutatunk be a kreatív ipar, főleg a design, divat területéről, akik nemrég indították el saját feltörekvő márkájukat, vállalkozásukat. Beszélgetünk velük kihívásokról, a megvalósítás nehézségeiről és jövőbeni tervekről. Célunk, hogy megmutassuk, hogy lesz egy ötletből kreatív vállalkozás, milyen utakat kell bejárnia egy egyetemről kikerülő frissen végzett tervezőnek a saját márka létrehozásáig, vagy hogyan tud valaki egy egészen más területről érkezve belevágni valami újdonságba, ezzel akár a biztonságot jelentő napi rutint is feladva. D. Nagy Kinga is az utóbbi területről érkezett, eredetileg építőművészetet tanult, mostanra pedig egy sikeres, épülő ékszertervező márkát tudhat a magáénak, ráadásul áprilisban beköltözik saját showroomnjába, amit másik két designvállalkozással oszt meg!

Honnan jött számodra az ékszerek iránti érdeklődés, mit tanultál, mivel foglalkoztál, ami ebbe az irányba vitt?

A márka 2013-ban született, az indulást megelőző kísérletezést nagyjából egy évvel korábban kezdtem. Mindig szerettem tárgyakat csinálni, hordható, meg nem hordható dolgokat is. Építőművészetet tanultam az ékszer tervezés előtt, és bár nem hiszem, hogy valaha foglalkoznék építészettel, a házakban levő mindennapos használati tárgyak, bútorok készítése például szörnyen izgalmas lehet, jó lenne egyszer belekóstolni abba is. Viszont az ékszerek logisztikája egyszerűbb, mint a nagyobb méretű, vagy a bonyolultabban gyártható tárgyaké, és ez az egyszerűség fontos szempont volt az induláskor.

"Azzal szembesültem, hogy amitől általában a biztonságot várjuk – például egy fix 8 órás munkahely – sokszor csak a biztonság illúzióját adja."

Miért fogtál bele egy saját vállalkozásba? Aki ékszerkészítő szeretne lenni, annak van más választása, mint a saját márka/vállalkozás?

A vállalkozás ötletét egy nehezebb időszak szülte, költözés, munkanélküliség, hasonlók. Azzal szembesültem, hogy amitől általában a biztonságot várjuk – például egy fix 8 órás munkahely – sokszor csak a biztonság illúzióját adja. Úgy voltam vele, hogyha már így van, akkor inkább a saját ötleteim megvalósítása közben leszek bizonytalanságban. Ha valaki saját maga akar tervezni és készíteni ékszereket, mint ékszerész, vagy márkát indítana, annak persze kell valamilyen jogi keret – valamilyen vállalkozási forma. A több főt foglalkoztató cégek működésébe nem látok bele, hogy ha valaki egy meglévő csapatba állna be inkább, mennyire élheti ki a kreativitását, vagy sem.

Most jelent meg a legújabb kollekciód, a Q. Mesélnél róla?

A Q ékszerkollekció kiindulópontja az a lenyomat, amit a 70-es, 80-as évek amerikai krimijei hagytak bennem. Az egykor látott részletek már régen egybeolvadtak egy bizonyos hangulattá: egy lány (nevezzük Q-nak), aki többet gondolkodik, mint beszél, óvatosan félrehúzza a kávészínű függönyt a motelszoba ablakán, hogy kinézzen a parkolóba, a délutáni fényben porszemek lebegnek a válla felett. Ha létezne ilyen jelenet az egyik filmben, a lány biztosan szoros övet viselne a derekán, nagy kerek csattal, és feltűnő fülbevalót. Az ékszerek tervezésekor elsősorban a korszakra jellemző belső terek formai elemeiből indultam ki, ezeket redukáltam és variáltam, így vált a kör és az egyenes találkozása a kollekció origójává.

A the Mama Kin mellett mással is foglalkozol, vagy ez a „főállásod”? Egyedi megrendelésekre van időd?

Ezzel foglalkozom teljes munkaidőben. Egyelőre teljes kapacitással csak én vagyok, aki a márkával foglalkozom, de igyekszem mindig valamilyen segítséget venni magam mellé, teljesen egyedül képtelenség lenne mindent lefedni. Egyedi megrendeléseket nem vállalok, esetleg akkor, ha valaki olyan ékszert szeretne, ami erősen kapcsolódik valamelyik már létező ékszeremhez. Mondjuk, ha valamelyik textúra helyett sima felülettel tetszene az egyik ékszer, de a webshopban nincs olyan.

"A Q ékszerkollekció kiindulópontja az a lenyomat, amit a 70-es, 80-as évek amerikai krimijei hagytak bennem."

Hogyan zajlik nálad egy ékszer elkészítésének folyamata a tervezéstől a kivitelezésig? Hogyan készülnek az ékszerek? Milyen technológiát alkalmazol?

Általában igyekszem egy éppen engem foglalkoztató témából, vagy helyzetből kiindulni, ilyen volt például a SOLARIS kollekciónál az akkori nagyon intenzív nyár. Akkor hosszú hetek kísérőjelensége volt a nagy meleg, az erős napsütés, az erkély forró burkolata a talpam alatt, a kaktuszaim az erkélyen, és ezt próbáltam valahogy formákká alakítani. Ilyenkor sok firka születik, de a végleges terv először nem papíron lesz meg, hanem az első darab elkészítése közben véglegesedik. Ami egyébként szerintem érdekesebb az egy-egy ékszer kitalálásánál, hogy egy kollekció hogy áll össze. Mitől lesznek elég érdekesek és karakteresek a darabok külön-külön, aztán hogyan alkotnak összetartozó sorozatot, amiben az elemek elég változatosak, hogy ne legyen unalmas, de eléggé hasonlóak, hogy egységes legyen az összkép. Nagyon érdekes ezzel kísérletezgetni. A kivitelezésről az nagyon ékszertípus függő. Van, amit lemezből kalapálunk, van, amit huzalból hajlítunk, vagy forrasztunk, öntetünk, reszelünk, polírozunk, vagy akár mindet.

Kik a célcsoportod? Milyen értékesítési csatornákat használsz? Ezek közül melyik vált be a legjobban?

A célcsoportom olyan – elsősorban – nők, akik a megjelenésükkel tudatosan kommunikálnak. Nem szűkíteném a kört stílus tekintetében, mert azt vettem észre, hogy nagyon sokféleképpen be tudják illeszteni az öltözködésükbe az emberek a Mama Kin ékszereket. A legtöbb vásárló egyébként nagyvárosi, 20-40 év közötti nő. Nagyon szeretek viszonteladókkal együttműködni, Budapesten jó pár üzletben ott vannak az ékszerek, de van vidéki  partner is. Emellett még ott a webshop is.

Milyen piacokon vagy jelen? A honlapod angol, így gondolom a nemzetközi piac felé is nyitsz. Mennyire vannak külföldi megrendeléseid?

A nemzetközi megrendelések egyelőre töredékét teszik ki a hazai forgalomnak, de célom, hogy ez az arány változzon.  Eddig az a tapasztalatom, hogy külföldön eljutni az emberek tudatáig, illetve stabil viszonteladói kapcsolatokat kiépíteni sokkal nagyobb befektetést igényel, de rajta vagyok az ügyön.

"Általában igyekszem egy éppen engem foglalkoztató témából, vagy helyzetből kiindulni, ilyen volt például a SOLARIS kollekciónál az akkori nagyon intenzív nyár."

Honnan jött a the Mama Kin név?

Abban biztos voltam, hogy mindenképp egy barátságos, melegséget közvetítő nevet szeretnék a márkának, valami olyat, amiről egy olyan személy jut az eszünkbe, akivel szívesen összebarátkoznánk. Úgyhogy egy darabig csak pakolgattam a felmerülő szavakat, nagyon érdekes asszociációs játék volt. Mama Kin egyébként – de erre csak az után jöttem rá, hogy már eldöntöttem, ez lesz a név – egy Aerosmith szám talányos szereplője is, aki a kreativitásra és a fejlődésre törekvés megszemélyesítője – kedves véletlen.

Mit tartasz a leginkább motiválónak? Mi inspirál?

Általában mindig motiváltan ébredek! Szörnyen érdekel minden, ami körülvesz, azt hiszem, így születtem.  És szerencsére nincsenek olyan dolgok a környezetemben, amik elszívnák a motivációt, legalábbis igyekszem nem hagyni. Nagyon jó érzés, hogy olyan dolgot építhetek, amit a sajátomnak érzek, hogy folyamatosan tanulhatok, kísérletezhetek, tágulhat a látószögem.

És mi számodra a legnagyobb legyőzendő akadály?

Most nem tudnék kiemelni egy nagy akadályt. A sokféle feladatkör közti egyensúlyozással például folyamatosan küzdök, szerintem ezzel nagyon sokan tudnak azonosulni. Közhely, de amúgy nagyon igaz, hogy mindig megvan a következő lépcsőfok, ami, ha innen nézem, akadály, ha onnan, akkor izgalmas fejlődési lehetőség.

"Egy darabig csak pakolgattam a felmerülő szavakat, nagyon érdekes asszociációs játék volt."

Mik a távlati céljaid? Hova fejlődhet még a vállalkozás?

Idővel szeretnék egy stabil csapattal dolgozni, és van néhány külföldi üzlet, ahol nagyon szeretném bent látni az ékszereket. Szeretném, ha a márka friss szemléletű tudna maradni sok év múltán is.

Feltörekvő Márkák sorozatunk korábbi cikkei itt találhatóak.

design, designer, ékszer, ékszertervező, kollekcióbemutató, feltörekvő márkák, the mama kin, építőművész, pop up Icon_print

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin, Fotó: Ladocsi András.

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin fotó: Ladocsi András (http://letroger.com/artist/ladocsi_andras) modell: Gyenge Nóra haj: Szabó Mazsola / Microphone Hair mua: Dés Bianka

the Mama Kin

© the Mama Kin, Fotó: Müller András

the Mama Kin

© the Mama Kin © DAIGE ss15 lookbookjából, Fotó: Hencz Péter

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin, Fotó: wednesdaystore.com, Kránicz Richárd

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin

the Mama Kin

© the Mama Kin

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317