Logomain

Textúrák és friss ötletek: interjú a THEFOUR tervezőivel

By Soós Andi 2015. július 10. 09:55

szerk at hg dot hu

Thefour_press_2.gallery

A THEFOUR tervezői: Kormos Zsófia Anna, Miovác Márton, Gálvölgyi Anett

Fotó: Máté Balázs

Thefour_ss15_highquality_lookbook_00019.gallery

THEFOUR SS15

Fotó: Máté Balázs

Thefour_ss15_highquality_lookbook_00017.gallery

THEFOUR SS15

Fotó: Máté Balázs

Thefour_ss15_highquality_lookbook_00007.gallery

THEFOUR SS15

Fotó: Máté Balázs

150322_bal_pho_thefour8593.gallery

THEFOUR BASICS AND BEYOND A/W15

Fotó: Máté Balázs

150322_bal_pho_thefour8458.gallery

THEFOUR BASICS AND BEYOND A/W15

Fotó: Máté Balázs

150322_bal_pho_thefour8452.gallery

THEFOUR BASICS AND BEYOND A/W15

Fotó: Máté Balázs

Cont1.gallery

Contentment projekt

Fotó: Hencz Péter

Cont2.gallery

Contentment projekt

Fotó: Hencz Péter

Cont3.gallery

Contentment projekt

Fotó: Hencz Péter

Egyetemi barátságból alakult önálló divatmárkává a THEFOUR: a három tervezővel az új kollekcióról, budapesti divatról és egy különleges projektről beszélgettünk a Műhelytitkok sorozatban.

A cikk megjelenését a SMartHU kreatív közösképviselet támogatta. A SMart-ot neked találták ki, ha alkotó tevékenységet folytatsz: szolgáltatásainkkal levesszük a válladról az adminisztratív és pénzügyi terheket és segítünk a projektjeid kommunikációjában is! Csatlakozz és gyere el egy ingyenes konzultációra, kövess minket Facebookon!

S.A.: Hogyan született a THEFOUR márka?

Miovác Márton.: A Moholy-Nagy Művészeti Egyetem textiltervezés szakára jártunk mind a hárman, ahol a barátságunk idővel munkakapcsolattá is vált. Egy hazai divatmagazin által szervezett bemutatón mutattuk be az első kollekciónkat, itt figyelt fel ránk a közönség és a szakmabeliek is, és ez a pozitív visszajelzés ösztönzött arra, hogy márkát alapítsunk.

Gálvölgyi Anett: Nagy kihívást jelentett megfelelni a felénk támasztott elvárásoknak, és bele kellett jönni abba is, hogy a márka egy folytonos jelenlétet igényel. Szezonról szezonra új kollekciót tervezni és legyártani, menedzselni, kommunikálni, építeni a brandet: mindez szinte teljesen kitölti az életünket. Másfél éve működik itt a Heinrich udvarban a műhelyünk, amelyre nem showroomként, hanem mint egy nyitott stúdióként tekintünk.

S.A.: Segít valaki az operatív teendőkben?

Kormos Zsófia Anna: A divattervezés egy oldala azoknak teendőknek, amelyek egy márka körül felmerülnek. A kezdetekben mindent autodidakta módon sajátítottunk el, de miután elvégeztük az egyetemet, részt vettünk a Design Terminál mentorprogramjában, ahol olyan szakemberekkel találkozhattunk, akik a márkaépítés és a menedzsment kérdéseiben tudtak profi segítséget nyújtani. Szeretünk tanulni, és átlátni a márka egész működését, most kezdünk el bővülni, és a célunk az, hogy tudatosan fejlődjünk: idővel bizonyos feladatokat szeretnénk átadni, és már most is vannak partnereink.

A tervezés általában úgy indul, hogy közösen ötletelünk, és a személyes élményeinkből, utazásokból, filmekből, könyvekből, vagy akár az építészetből merített benyomásokat gyúrjuk össze egy elképzeléssé.


S.A.: Hogyan zajlanak tervezési folyamatok?

M.M.: A tervezés általában úgy indul, hogy közösen ötletelünk, és a személyes élményeinkből, utazásokból, filmekből, könyvekből, vagy akár az építészetből merített benyomásokat gyúrjuk össze egy elképzeléssé. A fekete és a fehér mellett egy elég széles színskálával dolgozunk, az anyagok tekintetében pedig a minőségre törekszünk. Jellemző motívum a különböző textúrák társítása: az új téli kollekcióban például brokátot, kabátszövetet és neoprént applikáltunk rá egy elasztikus búvárruha anyagra, amelyek így egy pulóverré álltak össze. A kényelmet és a funkciót mindig előtérbe helyezzük, és figyelünk arra, hogy az összes anyag, amit felhasználunk beilleszthető legyen a hétköznapi ruhatárba.

K.Zs.A.: A kollekciók állandó darabja a pulóver, amely egy uniszex viselet, és könnyen kedvenc darabbá válik. Már van néhány visszatérő fazon vagy szabásvonal, ami jellemző a THEFOUR ruhákra, ez úgy néz ki, hogy egy már meglévő modellt egy új szezon alkalmával egy friss ötlettel, az adott kollekció tartalmával töltünk fel, ezzel is a márka identitását szeretnénk erősíteni.

THEFOUR A/W 2015


S.A.: Az utóbbi hetekben egy különleges új projekten dolgoztatok.

Kormos Zs.: Kis Judit képzőművész keresett meg minket néhány hónapja a Contentment című művészeti koncepciójával, amely az intermédia szakos diplomamunkájának egyik része volt a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. A contentment szó megelégedettséget jelent, egy olyan érzelmi és lelki állapotot fejez ki, amely az élet különböző helyzeteinek elfogadását, és ez által a boldogság felé vezető utat jelöli ki. A különböző designerekkel való együttműködés alapja ez a pozitív filozófia, amely köré különböző tárgyak készültek, többek között a THEFOUR mini kollekciója is: természetes alapú, újrahasznosítható anyagokból terveztünk ruhadarabokat és táskát. A szabásnál egy konceptuális elgondolás érvényesül, a harmóniát és a kényelmet tartottuk szem előtt, a szó tartalmi jelentését pedig a transzparens anyagok rétegei hangsúlyozzák. A Contentment kollekció a napokban fog bemutatkozni Budapesten.

Meglepő, de nagyon kellemes érzés volt, amikor először láttam valakin THEFOUR ruhadarabot az utcán, és bízom benne, hogy ezt az élményt minél többször fogom megtapasztalni.

S.A.: Láttok valamilyen sajátos jellemvonást a budapesti öltözködésben?

G.A.: Van egy pici csúszás a nemzetközi tendenciák és a magyar öltözködési kultúra között, de ez a különbség már jóval kisebb, mint akár akkor, amikor mi indultunk, és a kísérletező kedv is élénkebb. Pozitív fordulat, hogy a magyar divatszakma egésze sokat fejlődött az elmúlt tíz évben, ebbe beletartoznak a tervezők, a nemzetközileg elismert modellek és a divatfotósok is.

M.M.: Egyik kedvenc játékunk az idős hölgyek megfigyelése a villamoson: hihetetlenül inspirálóan öltözködnek, mert merik vállalni magukat. A divatot sokan követik, inkább az önkifejezésben, az expresszivitás és az egyediség mértékében látok hiányosságot, de idővel ez is alakulni fog.

S.A.: Hol lehet megvásárolni a ruháitokat?

M.M.: Budapesten a The Garden Studioban és Monofashion Shopban, külföldön Párizsban és Szingapúrban vagyunk jelen. Idáig viszonteladókkal dolgoztunk, akikkel nagyon jó viszonyt ápolunk, de rájöttünk arra, hogy emellett az is fontos, hogy mi is kézben tartsuk az értékesítést. Van egy különleges aurája annak, amilyen felületen megvásárolhatod egy márka termékeit, ezért néhány hete elindítottuk a THEFOUR webshopot. Így, még ha nem is közvetlen formában, de személyesebb kapcsolatot tudunk kialakítani a vásárlóinkkal, és egyre többen próbálhatják ki, milyen a ruháinkat viselni.

G.A.: A jövőben szeretnénk erősíteni a magyarországi jelenlétünket, mert ezzel korábban nem foglalkoztunk ilyen tudatosan, mint most. Meglepő, de nagyon kellemes érzés volt, amikor először láttam valakin THEFOUR ruhadarabot az utcán, és bízom benne, hogy ezt az élményt minél többször fogom megtapasztalni.

 

A THEFOUR márkát követhetitek Facebookon, Instagramon és Tumblren is!

SMarthu
  • Név:
  • SMarthu
Iparág:
kreatív közösképviselet
Weboldal
Leírás:
A cikk megjelenését a SMarthu támogatta. A SMartHu azért jött létre, hogy jól ismerve a kreatív szabadúszók igényeit és problémáit, segítsen azokon. A Smart nemzetközi kezdeményezéssel a hátunk mögött könnyebbé tudjuk tenni a kreatívok mindennapjait, így több idejük marad arra, amihez a legjobban értenek, az alkotásra. Szolgáltatásaink kiszámíthatóbbá és vesződség mentesebbé teszik az alkotói lét adminisztrációs oldalát. Jelentkezz tagságért és kövesd a SMarthu facebook oldalát.

divat, művészet, magyar design, the four, smarthu Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317