Logomain

Múzeumba megy a BKF

By HG.HU 2015. június 29. 11:15

szerk at hg dot hu

Az elkövetkező évek múzeumfejlesztése olyan új, az eddigiektől eltérő múzeumi feladatokat jelent majd, amelyhez szükség van a kulturális terület innovatív partnereire.

A Szépművészeti Múzeum és a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) stratégiai megállapodásának ünnepélyes aláírására került sor 2015. június 18-án a Magyar Nemzeti Galériában. A megállapodást a Múzeum részéről Baán László főigazgató, a BKF részéről pedig Vass László rektor írta alá.

Bkf_sz%c3%a9pm%c5%b1.gallery

Az együttműködés előzményeként 2008-ban indította a BKF a Szépművészeti Múzeum támogatásával Arts and business szakirányú továbbképzését, amelynek célja, hogy olyan szakemberek hagyják el a főiskola padjait, akik megtalálják a kapcsolatot a forprofit és a nonprofit vállalatok között és támogatni képesek a kultúrát.

A Főiskolával létrejött megállapodás elősegíti a megújulás lehetőségét, új prezentációs és kommunikációs elemek tervezésével.

„A jelenlegi megállapodás során a korábbi közös munkára építve a cél képzési, innovációs, kutatás-fejlesztési, pályázatszervezési és egyéb szakmai programok megvalósítása.  A Múzeum tervei olyan progresszív szellemiséget jelentenek, mely messze túlmutat a hagyományos múzeumi feladatkörön.  Az elkövetkező évek múzeumfejlesztése olyan új, az eddigiektől eltérő múzeumi feladatokat jelent majd, amelyhez szükség van a kulturális terület innovatív partnereire. A Főiskolával létrejött megállapodás elősegíti a megújulás lehetőségét, új prezentációs és kommunikációs elemek tervezésével” - fejtette ki Vass László, a BKF rektora.
Mint ahogy Baán László, a Szépművészeti Múzeum főigazgatója fogalmazott: „A Múzeum nagy múltra visszatekintő kultúramegőrző és -közvetítő tevékenységét ötvözve a Főiskola egyre növekvő – nemzetközi elemekkel is folyamatosan bővülő – gyakorlatorientált képzési palettájával, a nemzeti és egyetemes  kulturális értékek megőrzéséhez kapcsolódó szakmai tevékenység fejlesztése és szakember-utánpótlása is könnyebben megvalósítható.”

A korszerű technológiák művészeti és kulturális célú felhasználására irányuló „Hazavihető múzeum” projekt keretében interaktív, multimédiás eszközök felhasználásával, a technológiai ipar kiemelkedő képviselőinek bevonásával, innovatív virtuális megoldások fejlesztésével – a múzeum modern társadalomban betöltött meghatározó értékőrző szerepének hangsúlyozása mellett – az információáramlás, a technika és a kultúra összekapcsolását tűzik ki célul.

Emellett a tervek között szerepel egy, a hallgatók kreatív energiáinak hasznosításán alapuló ún. Tech LAB létrehozása, amely a média design, a film, az animáció, az építészet, a grafika és a digitális műfajok területén, valamint más kapcsolódó területeken tesz ajánlásokat és old meg feladatokat a Múzeum érdekében. A LAB a tervek szerint workshopok szervezésével, szakmai mentorprogram bevezetésével, belső pályázatok meghirdetésével ad lehetőséget a különböző művészeti ágakban tevékenykedő alkotócsoportok kibontakozására.

A két intézmény felelősséget érez a diplomás fiatalok jövőjéért, a magyar kultúra, a művészeti és művészetközvetítő képzés és szakma színvonalának megőrzéséért, ezért ennek érdekében – korábbi sikeres szakmai kapcsolatuk folytatásaként és megerősítéseként – hosszú távon, közös stratégiai elvek mentén kívánnak együttműködni.

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskoláról

A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola Magyarország legnagyobb művészeti képzési portfolióval rendelkező felsőoktatási intézménye. A BKF-en  2 karon, 4 fő képzési területen (kommunikáció, üzlet, turizmus, művészet) folyik képzés. A folyamatosan bővülő magyar és angol nyelvű képzési kínálatban jelenleg 31 alapszak, 15 mesterszak, 27 szakirányú továbbképzés, és 13 felsőoktatási szakképzés közül válogathatnak a főiskola iránt érdeklődők. A BKF-nek jelenleg több mint 7000 hallgatója van, akik 2011-től már nemcsak a fővárosban, hanem Hódmezővásárhelyen, a főiskola Regionális Tudásközpontjában is folytathatják tanulmányaikat. Az intézmény 2001 óta meghatározó és folyamatosan növekvő szereplője a hazai felsőoktatásnak. Képességfejlesztő tréningrendszere egyedülálló itthon. Tevékenysége elismeréseként 2011-ben és 2012-ben is elnyerte a Superbrands védjegyet. A BKF jelenleg 73 külföldi intézménnyel tart fent partneri kapcsolatot 27 országban. A 2009-ben indult művészeti képzéseken jelenleg 12 alap- és 8 mesterszak közül választhatnak a leendő hallgatók. A Művészeti képzések partnere többek között a Walt Disney Company, az Europa Design Hungary Zrt., Nanushka, az Origo Film Studio, a Lengyel Intézet, az Iparművészeti Múzeum, az MTVA.

 

oktatás, szépművészeti múzeum, bkf, alkotók Icon_print

Stratégiai együttműködés a BKF és a Szépművészeti Múzeum között

Kép BKF

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317