Logomain

Dadaizmus és vibráló színek a Daige világában

By Soós Andi 2015. március 3. 09:57

szerk at hg dot hu

10888382_758642287557982_3839054836106870247_n.gallery

Tóth Melinda, a Daige tervezője

11002663_784655684956642_6327397382836080357_n.gallery

Daige S/S 2015

10993429_781088955313315_8102118140617757143_n.gallery

Daige S/S 2015

10448733_781089018646642_1747284762934613070_n.gallery

Daige S/S 2015

11001733_780669958688548_8693220891004819638_n.gallery

Daige S/S 2015

1016477_717040928384785_5884271465969754148_n.gallery

Dadaige

Fotó: Hencz Péter

1888669_581077468647799_186109392_n.gallery

Enter the Daige

Fotó: Hencz Péter

A Műhelytitkok sorozat új epizódjában Tóth Melindával, a Daige tervezőjével beszélgettünk a márkaépítés kihívásairól, párizsi élményekről és legfrissebb kollekciójáról.

Az Üllői úti Heinrich Alkotói Szinten található egy otthonos, nyitott showroom, ahol akár személyre szabott igények szerint is megrendelhetjük a játékos, élénk színű ruhákat és kiegészítőket. A Műhelytitkok sorozat új epizódjában Tóth Melindával, a Daige tervezőjével beszélgettünk a márkaépítés kihívásairól, párizsi élményekről és legfrissebb, tavaszi-nyári kollekciójáról.

S.A.: Hogyan indult a tervezői karriered? 

T.M.: Egy kisebb kitérővel jutottam el a Krea Kortárs Művészeti Iskola divattervező szakára: szociológiát tanultam egyetemen, majd Londonban éltem egy évig. Amikor harmadikos voltam, megkerestek a Marie Claire magazintól, hogy nincs-e kedvem részt venni a divatbemutatójukon, ez adta a kezdő löketet. 2012-ben alapítottuk a márkát  egy osztálytársammal, de már több mint egy éve egyedül viszem a Daige-et, az idei tavaszi-nyári kollekció a második, amit teljesen önállóan dolgoztam ki. Szerencsére mindig megtalálom a megfelelő embereket, akikkel együtt tudok dolgozni, így a menedzsmenthez kapok segítséget. 

Hiszek abban, hogy ellenségeskedés nélkül, másokkal együttműködve is lehet boldogulni. 

S.A.: A márka alapítás tehát egy elég spontán ötlet volt.

T.M.: Az iskolapadból indítottuk útjára a projektet, és még nem igazán tudtam, mibe vágok bele. Elkészült az első kollekciónk, ami nagyon sikeres lett, elkezdték vásárolni a ruhákat, és az eseményekkel együtt organikusan, saját erőből fejlődött a márka. Az iskolában volt némi szó arról, mi az a divatmarketing, de arról csak nagyon picit tanultunk, hogy hogyan kell egy márkát üzletileg felépíteni. Itthon még kevés olyan szakember van, aki a divat menedzsment részéhez profin ért, így ezzel is foglalkozni kell, ami sok időt elvesz a tervezéstől és a termékfejlesztéstől.

S.A.: Milyen nehézségekkel szembesültél a márka piacra dobásánál? 

T.M.: Az, hogy minimális költségvetéssel, önerőből indultam, sok mindennel szembesített, például ki kellett ismernem magam a bonyolult adminisztrációban és a jogi kérdésekben. Ami pedig a kreatív részt illeti, a legnehezebb a beszerzés, a megfelelő anyagok felkutatása, pláne akkor, ha egy szezonnal előrébb gondolkodsz. Nincsenek változatos kellékek például táskákhoz, és jó varrónőt találni is elég nagy kihívás.

S.A.: Az imént Párizsból jött egy kis csomagod, mi van benne?

T.M.: Idén jutottam el először a Première Vision nevű nemzetközi anyagvásárra,  elképesztő élmény, több nap amíg bejárod az egészet és olyannyira rangos, hogy előttem tettek le Hermes és Balmain névjegyeket. Most kaptam meg az anyagmintákat, amiket ott kiválasztottam, még várok jó párat és utána döntöm el, hogy melyikből rendelek majd.

S.A.: Októberben a dadaizmus által inspirált kollekciód a Magyar Nemzeti Galériában is bemutatkozott, mi volt ennek az apropója?

T.M.: Azt a kollekciót több mint egy éve terveztem és  a London Fashion Week-en prezentáltam. A dadaizmus a kedvenc művészeti irányzatom, az üzenetét, formavilágát nagyon aktuálisnak tartom, amit jól át lehet ültetni a ruhák nyelvére, ezért válaszottam ezt inspirációként. Aztán idén nyáron már itthon, a villamosmegállóban figyeltem fel rá, hogy lesz a Galériában dada és szürrealizmus kiállítás. Megkerestük a szervezőket és nagyon nyitottak voltak az ötletre, így a finisszázsra egy installációt készítettünk a ruhákból és a kampányfotókból. 

A ruhákat, fazonokat különböző mitológiai nőalakoknak dedikáltam, a klasszikus történetírásból kiindulva emeltem be a személyiségüket a jelenbe, a DAIGE világába.

S.A.: Mi ihlette a legújabb, tavaszi-nyári kollekciót? 

T.M.: A tavaszi-nyári kollekció is egy személyes élményemből született: késő nyáron Görögországba utaztam, és az utószezonban már egész más hangulata volt a sziklás tájnak. Sokat fotóztam, és az anyagokhoz azokat a képeket használtam fel, amiket a növényzetről, talajról, kőzetekről készítettem, majd úgy tördeltem és módosítottam őket, hogy mozaikszerűen álljanak össze a minták. A ruhákat, fazonokat különböző mitológiai nőalakoknak dedikáltam, a klasszikus történetírásból kiindulva emeltem be a személyiségüket a jelenbe, a DAIGE világába. Nem akartam pusztán viseleti inspirációt, sokkal inkább a személyiségekre, karakterekre koncentráltam.

Nyitott vagyok a világra, ezt be is csempészem a tervezésbe:a koncepcióban gondolkodást és a koherenciát nagyon fontosnak tartom.

S.A.: Jellemző a ruhákra egy könnyed, játékos stílus. Milyen viszonyban áll ez a divatban uralkodó minimalizmussal?

T.M.: Bevallom, a minimalizmust kicsit unalmas tartom, bár tényleg ez az évtized uralkodó a trendje. Azt látom, hogy sok tervező csak fazonokat, formákat készít és a csavar maximum a prémium minőségű anyagban és a stylingban rejlik, mert erre van igény. Igyekszem minél frissebben tartani a vizualitásomat, nyitott vagyok a világra, ezt be is csempészem a tervezésbe:a koncepcióban gondolkodást és a koherenciát nagyon fontosnak tartom és a jövőben is prioritásként fogom kezelni, amikor tervezek, annak ellenére, hogy ahogy nő egy márka, egyre inkább a piaci igények diktálnak. 

S.A.: Milyen irányba szeretnél továbblépni?

T.M.: Most készülök egy nagyobb lépésre, hogy  startup vállalkozássá alakítsam a márkát. Részt veszek egy állami mentorprogramban, ahol a mentorommal közösen megfogalmaztunk hat célt, amiben lényeges elem az üzleti és pénzügyi terv kidolgozása. A bázisomat Budapesten képzelem el, szerintem ez egy nagyon élhető város, és látom az előnyeit is annak, hogy Magyarország ilyen pici. Hiszek abban, hogy ellenségeskedés nélkül, másokkal együttműködve is lehet boldogulni. 

SMarthu
  • Név:
  • SMarthu
Iparág:
kreatív közösképviselet
Weboldal
Leírás:
A cikk megjelenését a SMarthu támogatta. A SMartHu azért jött létre, hogy jól ismerve a kreatív szabadúszók igényeit és problémáit, segítsen azokon. A Smart nemzetközi kezdeményezéssel a hátunk mögött könnyebbé tudjuk tenni a kreatívok mindennapjait, így több idejük marad arra, amihez a legjobban értenek, az alkotásra. Szolgáltatásaink kiszámíthatóbbá és vesződség mentesebbé teszik az alkotói lét adminisztrációs oldalát. Jelentkezz tagságért és kövesd a SMarthu facebook oldalát.

divat, magyar divat, fiatal magyar tervezők, mühelytitkok, műhelytitkok, smarthu Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317