Logomain

Hogyan menedzselj divatmárkát: A manage [it] yourself második estje

By HG.HU 2014. december 18. 10:42

szerk at hg dot hu

01miy02_02.gallery

Manage [it] Yourself

Fényképezte: Tarján Gergely

Miy02_10.gallery

Manage [it] Yourself

Készülj fel a hangulatra

Miy02_12.gallery

The Four

Fényképezte: Tarján Gergely

Miy02_05.gallery

Anna Amelie

Fényképezte: Tarján Gergely

Miy02_07.gallery

Manage [it] Yourself közönség

Fényképezte: Tarján Gergely

Miy02_01.gallery

Manage [it] Yourself szervezők

Fényképezte: Tarján Gergely

Megint hétfő, megint hét óra, megint Kirakat. Bodnár Barbara moderátor ezúttal az Anna Amelie és a The Four tervezőivel beszélgetett.

A MOME design- és művészetmenedzsment szakos hallgatói – jó szokásukat megtartva – ismét megszervezték kerekasztal-beszélgetésüket, ahol vendégeiket arról kérdezték, hogy milyen a jó tervező-menedzser kapcsolat, mik azok a közös munkára vonatkozó feltételek, amikre mindenképpen figyelni kell, illetve egészen egyszerűen, hogyan lehet sikeres divatvonalon egy most vagy nemrégen indult márka.

Előző alkalommal – ahol a fotográfia volt a téma – az akkori vendégek történeteiből jól körvonalazódott, hogy a fotográfia olyan alkalmazott művészeti műfaj, ahol rengeteg munka árán, de megvalósítható a sikeres self-menedzsment. A mostani beszélgetés szerint ez az alapvetés már kevésbé igaz a divatra.

„A jó partner legyen annyira szerelmes abba, amit ő csinál, mint abba, amit én csinálok.”

Oláh Annának, az Anna Amelie táskák tervezőjének az első kollekció indulásakor is volt segítsége, azóta már több menedzserrel dolgozott – nem minden esetben sikeresen –, ugyanis elmondása szerint jó menedzsert találni nagyon nehéz feladat. Az emberi oldal fontossága mellett kiemelte azt is, hogy egy menedzsernek a külföldi piac beható ismeretétől kezdve a sajtótájékoztató írásig rengeteg mindenhez értenie kell, amikkel a tervezés mellett saját maga aligha tudna foglalkozni. Arról nem is beszélve, hogy fiatal tervezők esetében itthon nem bevett szokás, hogy mással varrassák a termékeiket – egyszerűen túlságosan költséges lenne –, maga a termékek előállítása pedig időigényes munka. Pláne ha 1500 darab táskáról beszélünk.

A The Four esetében a gyorsan elért sikerek mögött egy menedzser is állt, Oláh Anna felvetéseire pedig jól rímel a történetük, ugyanis maga a menedzserrel való munkakapcsolat egy barátságon alapult. Azóta a Design Terminál mentorprogramjában vesz részt a The Four három tervezője, ahol a munkavégzésre vonatkozó napi beosztásoktól kezdve a pontos célcsoport meghatározásáig mindent a lehető legnagyobb odafigyeléssel tudnak kidolgozni.

„Mindenekelőtt a legfontosabb a tervezés tudatosítása.”

Az este folyamán több alkalommal előtérbe került annak a vágyott alaphelyzetnek a képe, hogy a tervezőnek csak a tervezéssel kelljen foglalkoznia, hiába van rengeteg adminisztratív vagy éppen marketinges munka. A showroom témában például a The Four határozottan azon a véleményen volt, hogy nekik fontos a különálló munkahely, mint biztonságot és nyugalmat jelentő bázis, ezért sem bérelnek egyelőre. Oláh Anna – aki egyébként a Design Terminál egy másik mentoráltjával, Daubner Annával tart közös showroomot – inkább kellemes kompromisszumhelyzetként mutatta be a showroom mibenlétét, mert így a vásárlói láthatják a műhelyét és egyúttal kapcsolatba is léphetnek vele.

„A menedzser pont azt az oldalt viszi, ami miatt mi többet tudunk az alkotásra figyelni.”

A bő egyórás beszélgetés végére kiderült, hogy a márkák fejlődésével újabb és újabb feladatok kerülnek felszínre, amelyek természetükből adódóan már más elvárásokat támasztanak. Ilyen új feladat – az Anna Amelie és a The Four esetében is – a nemsokára induló webshop fenntartásához szükséges belső szerevezettség és a kellő mennyiségű termék előteremtése. Persze ezek az akadályok sem különböznek sokban az előzőektől. Jó menedzsmenttel megugorhatók. 

A Manage [it] Yourself kommunikációs partnere a hg.hu.
Együttműködő partner a SMarthu kreatív közösképviselet.

SMarthu
  • Név:
  • SMarthu
Iparág:
kreatív közösképviselet
Weboldal
Leírás:
A cikk megjelenését a SMarthu támogatta. A SMartHu azért jött létre, hogy jól ismerve a kreatív szabadúszók igényeit és problémáit, segítsen azokon. A Smart nemzetközi kezdeményezéssel a hátunk mögött könnyebbé tudjuk tenni a kreatívok mindennapjait, így több idejük marad arra, amihez a legjobban értenek, az alkotásra. Szolgáltatásaink kiszámíthatóbbá és vesződség mentesebbé teszik az alkotói lét adminisztrációs oldalát. Jelentkezz tagságért és kövesd a SMarthu facebook oldalát.

mome, kirakat, the four, anna amélie, anna amelie, design és művészet menedzsment, menedzser Icon_print

Manage [it] Yourself

Fényképezte: Tarján Gergely

Manage [it] Yourself

Készülj fel a hangulatra

The Four

Fényképezte: Tarján Gergely

Anna Amelie

Fényképezte: Tarján Gergely

Manage [it] Yourself közönség

Fényképezte: Tarján Gergely

Manage [it] Yourself szervezők

Fényképezte: Tarján Gergely

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317