Logomain

Magyar kreatív külföldön: Thomas Wright

By HG.HU 2014. november 27. 01:05

szerk at hg dot hu

996608_10151697591587536_527348337_n.gallery

Thomas Wright

Matenak.gallery

3D

Boxi_plakat.gallery

Boxi animációs film

Test_v04.gallery

3D modellezés

Kéthetente jelentkező sorozatunkban a külföldi egyetemekre, munkalehetőségekre, az ottani életre vonatkozó kérdésekre próbálunk választ keresni egy-egy szubjektív történeten keresztül. Második kreatívunk Londonban született, általános és középiskolai tanulmányait Budapesten végezte majd Ausztráliában tanult animációt, ezután jött vissza Magyarországra. Tanulmányairól, aktuális munkáiról, jövőbeli terveiről és arról kérdeztük, hogy miért döntött a hazatérés mellett.

Milyen lehetőségek vannak külföldön? Érdemes egyáltalán elindulni? Ha igen, akkor mit kell szem előtt tartani? Ha maradunk, hogyan tudunk érvényesülni? Itthon a SMarthu kreatív közös képviselet egy lehetséges megoldás szabadúszóknak, de hogyan gondolkoznak maguk a kreatívok?

HG.HU: Milyen városban tanultál? Szerettél ott élni, mennyire volt nehéz a beilleszkedés?

Thomas Wright: Az Ausztrália keleti partján fekvő Brisbane-ben tanultam 3 évig. Maga a varos rész elég pici, nagyjából 20 perc alatt át lehet sétálni egyik végéből a másikba, a fennmaradó rész kertes házas, parkos. A legközelebbi tengerpartot egy rövid vonatozással el lehet érni. Az emberek nagyon közvetlenek, barátságosak és nagyon sokfélék, rengetegen mennek oda tanulni külföldről, a világ összes pontjáról. Összességében, akkori életkoromból is fakadóan, egy "hatalmas nemzetközi medencés buli volt". 

HG.HU: Milyen egyetemen milyen szakán tanultál? 

Thomas Wright: Amikor jelentkeztem az iskolába, akkor még eredetileg egy közvetlenül a tengerparton elhelyezkedő, Byron Bay nevű kisvárosban volt a székhely, és SAE-nek (School of Audio Engineering) hívtak. Aztán mire odakerültem, megcsinálták a QANTM (Queensland and Northern Territory Multimedia) nevű leányiskolát, amit nagy szomorúságomra Brisbane-be telepítettek. A szak, amit választottam, a BE Interaktív Szórakoztatás, és azon belül Animáció volt.

Úgy gondolom, hogy bárki, aki éveket tölt el egy másik országban, valamilyen formában tudja az ott szerzett tapasztalatait kamatoztatni.

HG.HU: Mi volt a felvételi?

Thomas Wright: A felvételit nem vitték túlzásba, el kellett végeznem egy IELTS (International English Language Testing System) vizsgát, amit véleményem szerint bárki, akinek van egy sima középfokúja, gond nélkül megcsinál. Ezen kívül csak a tandíjat kérték.  

HG.HU: Mit tanítottak, amit kifejezetten hasznosnak gondolsz? Mi a legnagyobb különbség a magyar felsőoktatáshoz képest?

Thomas Wright: Én eleve azt tartom a leghasznosabbnak, hogy angol nyelven történt az oktatás. A kreatív szakma nagyrészt ezen a nyelven folyik, meglátásom szerint még itthon is, és a legtöbb szoftverhez sincs magyar fordítás. Persze mindent le lehet fordítani, de a kollégáimmal is többnyire inkább rotate-eljük a viewportot es scale-ezzük a cube-okat.

Összehasonlítási alapom nincsen, de azt nagyon szerettem a kinti főiskolában, hogy nem arra mentek rá, hogy megtanuljak temérdek adatot és vizsgázzak belőlük. Nem is volt vizsgám, otthon vagy a benti laboratóriumokban határidőre elkészítendő projekteket kaptunk, amit aztán osztályoztak. A tanárok ott segédkeztek, ahol tudtak, nem vált minden félév vége egy körömlerágós "hetekig görcsölök" dologgá.

HG.HU: Hogyan tudtad fenntartani magadat mint tanuló, milyen lehetőségeket ad az egyetem a diákjainak?

Thomas Wright: Eleinte pizzafutár voltam, aztán egy Subway-ben dolgoztam a suli mellett. Tanuló vízummal heti 20 óra munkavállalásra van lehetőséged Ausztráliában, ez egyrészt nem is olyan rengeteg, hogy ne tudjál az iskolai dolgokra koncentrálni, amiért ugye elsősorban ott vagy, másrészt pedig elég arra, hogy 2-3 társaddal együtt béreljetek egy házat. Mindezzel együtt volt, hogy elfogyott a pénzem, ilyenkor nagy szerencsémre a családom mögöttem állt és támogatott, amiért a mai napig nagyon hálás vagyok nekik.

Szeretnék egyszer karakter tervezőként dolgozni. Az, hogy ezek filmbeli vagy játékbeli karakterek lesznek-e, azt nem tudom.

HG.HU: Mit dolgozol most? Hogyan tudtál bekerülni?

Thomas Wright: Pályafutásomat a K.G.B. Stúdiónál kezdtem, akik főleg TV-spotokat, arculatokat és vizuális effekteket készítenek. Egy nagyon kedves családi barát tette lehetővé, hogy leüljek a stúdió vezetőjével beszélgetni, akinek megmutattam az iskolában készült munkáimat és gyakornoki állást ajánlott. Többnyire modelleztem és animáltam 3D-ben, de akadt effektező feladat is bőven. 3 év alatt rengeteget tanultam a munkatársaimtól és sokat köszönhetek nekik. Ezek után jelentkeztem a jelenlegi munkahelyemre, egy benchmarkokat készítő céghez, ahol a grafikus részlegen dolgozom. Itt tudom kamatoztatni az iskolában és a K.G.B.-ben tanultakat, de mivel a Kishonti Kft. nagyrészt szoftvereket készit, elengedhetetlen, hogy a technológiai részéről is tudjak a dolgoknak. Teljesen új kihívást jelentett számomra, ahol megint csak sok újdonságot tanultam meg, és ahol a művészi szabadság ötvöződik az optimalizációhoz szükséges megkötésekkel.

HG.HU: Milyen terveid vannak a jövődet illetően? 

Thomas Wright: Nagy szerelmem a digitális szobrászkodás, amikor tehetem, próbálok ennek időt szentelni, tanulgatni az emberi anatómiát. Szeretnék egyszer karakter tervezőként dolgozni. Az, hogy ezek filmbeli vagy játékbeli karakterek lesznek-e, azt nem tudom, mint ahogyan azt sem, hogy itthon fogom-e ezt tenni, avagy külföldön. Az is megfordult már a fejemben, hogy idősebb koromban esetleg megpróbálom továbbadni a tudásomat oktatás formájában, de ennyire előre azért nem szokásom tervezni.

HG.HU: Miért jöttél haza? Tudtad kamatoztatni itthon a külföldi tapasztalataidat?

Thomas Wright: Nehéz kérdés. Kezdem azzal, hogy az utolsó hónapokban igencsak megszorultam, ez nyilván meghatározó ok volt, de alapvetően úgy mentem ki, hogy az iskola után visszatérek. Nagyon sokat számít, hogy milyen emberek vesznek körül, és a családom meg a sok év alatt kialakított barátságok pótolhatatlanok. Úgy gondolom, hogy bárki, aki éveket tölt el egy másik országban, valamilyen formában tudja az ott szerzett tapasztalatait kamatoztatni. Sokkal nyitottabb lesz és tudja más megközelítésből is látni a dolgokat.

HG.HU: Mondj egy tanácsot azoknak, akik külföldön szeretnének szerencsét próbálni!

Thomas Wright: Nem szabad túl sokat gondolkodni rajta, bele kell vágni!

Név: Thomas Wright
Tanulmányok: QANTM, Bachelor of Interactive Entertainment, Animation, Brisbane
Munkakör: 3D modellező és animátor
Lakhely: Budapest
Elérhetőség: thomaswright88@gmail.com

ausztrália, animáció, 3D, 3d tervezés, külföld, magyar kreatív külföldön Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317