Logomain

Szigszalag és gumifegyver: milyen a jó mobiljáték?

By Guttray Móni 2013. október 31. 00:09

szerk at hg dot hu

Az októberi CreativeMornings reggele a PLAY tematika jegyében játékkal indult: a Goroid mobilos játékfejlesztő csapat tagjai osztották meg a gamer-kulisszatitkokat.

Októberben rendhagyó módon két alkalommal gyűltek össze a korán kelő kreatívok a Toldi Moziban: a Design Hét fesztiválon megrendezett "Creativity in the City" előadás után október 25-én a globális "PLAY" témáról szólt a reggel.

1385297_681223028569636_1131316503_n.gallery

Előadóink a hazai mobilos játékfejlesztés fenegyerekei, a Goroid csapat tagjai voltak: Csák Dorottya és Beczkiewicz Ádám mesélt nekünk arról, hogy mivel játszik egy vérbeli 21. századi gyerek (és felnőtt). 

Előadásukból kiderült, hogy a mobilos játékok a szórakoztatóipar legmodernebb csatornái, melyek elképesztő mértékben integrálták magukat mindennapjainkba. A PC-s játékokkal szemben ezeknek nagy előnye, hogy a játékidő rövidebbre van kalibrálva, tehát két busz között, vagy egy unalmas egyetemi előadáson, urambocsá’ tárgyaláson remekül el lehet ütni vele az időt, bár az ember nem rendezkedne be háromnapi hidegélelemmel egy mobiljáték-maratonra. 

The End App trailer by Goroid

Ennek ellenére a statisztikák azt mutatják, hogy naponta átlag 2 órát töltünk mindenféle appok babrálásával, legyen az egyedül a szobában elalvás előtt, vagy együtt a családdal tévézés közben (ez utóbbit "multi-screen" tevékenységnek hívják, és a jövőben egyre fontosabb trenddé válik majd).

Aki az informatikáról bármikor is unalmas kocka srácokra asszociált nulla humorérzékkel, a Goroid képviselőinek előadása után biztosan megváltozott a véleménye. Ők ugyanis nem egy klasszikus cég, sokkal inkább egy game-addict közösség, akik történetesen játékok fejlesztésével foglalkoznak. Céljuk, hogy olyan játékokat készítsenek, amiket a kezdő és a hardcore gamerek egyaránt élvezni tudnak, sőt saját maguk is szívesen használnak. 

Eddigi két legnagyobb sikerük a TheEndApp és a Die Hard játékok: előbbi a 2012-es pre-világvége pánikra, az utóbbi a 20th Century Fox filmjére épül. A TheEndApp humoros megközelítésével vált mindenki által szerethetővé a duct tape gyűjtés: ezt misem bizonyítja jobban, mint a 6.5 milliós letöltés, a 4.5 csillagos értékelés és a talán legnagyobb elismerésnek számító “featured” státusz elérése minden online piactéren.

A Die Hard-ot a movie tie-in műfaj remekeként 2013-ban hozták ki, a sorozat 5. részének magyarországi premier előtti vetítéséhez időzítve. A játék új műfajt ("endless shooter") teremtett, ami bizonyára nagyban hozzájárult a 2.5 milliós letöltéssel alátámasztott elismeréhez. 

Csakúgy mint egy príma almáspitének, a sikeres mobiljátékoknak is megvan a receptje.

Fontos, hogy ötletes és innovatív legyen, a feladatok legyenek összetettek, nehezen megunhatóak. Pszichológiai szempontból központi kérdés, hogy megfelelő arányban szolgáljon frusztráló és jutalmazó elemekkel, illetve ami az egyik legfontosabb: a jellegzetes és igényes vizuális megoldások elengedhetetlenek.

Ha visszagondolunk 10 évet, mindannyiunk fiatalkorának orvosi rendelős várakozásának megváltójára, a Snake-re és összehasonlítjuk a kacskaringózó pixeleket a Goroid bármelyik játékával, magyarázatra nem szoruló, óriási változást látunk - ugyanakkor a gyors fejlődésnek köszönhetően a Goroid art directora, Ádám szerint már ma is művészeti alkotásnak számítanak.

Ami a játékok grafikájának jövőjét illeti, felmerül a kérdés, hogy várhatunk-e fotorealisztikus képivilágra és ha igen, mennyire fenyegeti az uncanny valley-teória ezt a műfajt, azaz mennyire kezdünk idegenkedni a látványtól, ha az túl valóságossá, emberivé kezd válni?

Az előadás utáni beszélgetésben megtudtunk még egy-két kulisszatitkot a Goroid folyamatban lévő projektjéről, készülő játékairól, üzleti és pszichológiai kérdésekről is.

A CreativeMornings programjához a reggeli agyserkentést ezúttal is az Illy olasz kávéja, a Sió frissítő gyümölcslevei, a Danone egészséges joghurtjai és a Creative Mornings csapata biztosította. Köszönjük a támogatást a szponzorainknak, és a segítséget az önkénteseinknek!

A Toldi Moziban legközelebb november 22-én találkozunk: a globális téma ezúttal "Bravey" vagyis bátorság: nagyon izgalmas programmal készülünk!

játék, tech design, creative mornings, tech, creative mornings budapest, interface, app, csák dorottya, videojáték, toroid, videójáték Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317