Logomain

Kaméleonbár a szigeten: Nádudvari Noémi a WNDRLND-ről

By Kovács Dániel 2013. április 26. 11:44

szerk at hg dot hu

Wndrlnd_0320130604-20111-prmbbq.gallery

WNDRLND, Margitsziget

Wndrlnd_0120130604-20111-vwv6w8.gallery

WNDRLND, Margitsziget

Wndrlnd_0220130604-20111-50vge3.gallery

WNDRLND, Margitsziget

Wndrlnd_0420130604-20111-1j7enqy.gallery

WNDRLND, Margitsziget

Wndrlnd_0520130604-20111-o7qhar.gallery

WNDRLND, Margitsziget

A pop-up bárt 20 héten át húsz grafikus, designer vagy képzőművész veszi kezelésbe, de mit mond erről a kreatív vezető?

Nádudvari Noémi esztéta már kipróbálta magát galériában, a várost képzőművészettel beszövő Art Moments kurátoraként, most pedig újabb kihívást vállalt: a ma este nyíló margitszigeti WNDRLND kreatív vezetője. A pop-up bárt húsz héten keresztül minden héten más grafikus, designer vagy képzőművész veszi kezelésbe, így a budapesti nyár folyamatosan megújuló fénypontjának ígérkezik. Noémit a helyről, a művészeti stratégiáról és a lehetséges jövőbeni tervekről is kérdeztük.

hg.hu: Mikor született meg a WNDRLND ötlete és miért éreztétek fontosnak egy ilyen hely bevezetését? 

Nádudvari Noémi: Már december végén, januárban elkezdtünk ötletelni. Úgy éreztük, hogy hiányzik a Margitszigetről egy lazább, fesztelenebb stílusú hely, ahova csak úgy be lehet ülni, a városi nyüzsgés elől mégis a városhoz közel ki lehet szabadulni a természetbe, a zöldbe, ahol nem számít, mi van rajtad, mit iszol, mivel foglalkozol, és a többi.

hg.hu: Milyen nemzetközi előzményei vannak a pop-up helyeknek - melyek hasonlóan erős vizuális koncepcióval bírnak? 

NN: Személyes élményeim közül a kelet-londoni kocsmák világát emelném ki, ezeknek is elsősorban a laza, kötetlen, mégis cool hangulata hatott ránk inspirálólag.

hg.hu: A te általad választott művészek vagy Zsili markáns belsőépítészeti koncepciója alakította elsődlegesen a hely arculatát? 

NN: Zsili belsőépítészeti kialakítása már önmagában is elég erőteljes lesz, de ezt az enteriőrt tudja majd alakítani, kiegészíteni a többi művész, lesznek mobil felületek, illetve a művészek ízlésvilága ihlette, alakította programok, gasztrokínálat is megfogja adni a wndrlnd karakterét. A cél, hogy mindenki érvényesüljön és egy teljes szezonon át tartó közösségi élményt és előszeretettel látogatott helyet tudjunk fenntartani.

hg.hu: Milyen ismérvek alapján válogattad a művészeket? A stílus, a markáns szemlélet, vagy a popularitás?

NN: A tehetség, a jellegzetes saját stílus, egyedi szemlélet. A popularitás másodlagos, sőt sokadlagos szempont volt és ott is jó értelemben, tartalommal, értékkel párosulva. Nyilván fontos, hogy alapvetően sok ember, széles réteg figyelmére tarthassunk igényt. Ezért is próbáltam lehetőleg többféle stílust felsorakoztatni, és közben mégis egy harmonizáló, egymásra reagáló alkotói sort összeállítani.

hg.hu: Hogyan hangoljátok össze a művészeti szempontokat a mindennapos vendéglátással? Egy utcáról betévedő látogató mit tapasztal majd egy átlag hétköznap este? 

NN: Egy ilyen helynél fontos a funkciók meghatározása, és a wndrlnd romkocsma, szórakozóhely (is) és egy alkotókat befogadó és foglalkoztató kreatív sziget. A két dolog együtt tud élni és mi azon leszünk, hogy ennek egy új szintjét, formáját mutassuk meg.

Egy átlag hétköznap este is egy sajátos világba térhet be, ha nem is mindig program dömpingbe ütközik, már maga a hely kialakításának és minden apró zegzug, részletnek a felfedezése is már önmagában élmény. De tervezünk filmvetítéseket, előadásokat, beszélgetéseket, élő festéseket, vj-, dj-esteket, minikoncerteket és még sok minden mást...

hg.hu: Van-e valamilyen stratégia az egymást hétről-hétre követő művészek sorrendjében? Hogyan párosítottátok össze az idény igényeit, a művészeti és a vendéglátás igényeivel? 

NN: Nincs előre kitalált stratégia, sorrend. Az első két hét, amit tudtam, hogy a Zsilinek szeretnék adni, ez több minden miatt is egyértelmű volt, ő mint a hely dekorációjának, terének a megalkotója a legjobb vezető az elején a hely felfedezéséhez. Az utána következő alkotók szabadon választhatnak, hogy melyik héten szeretnének lenni, ki mikor ér rá. Sokan úgymond kisebb csoportokba verődtek és egymást követő hetekre osztottuk be őket, így több közös projekt várható. A szezonalitás, a vendéglátós adottságok és a művészeti események, megnyilvánulások össze lesznek fésülve, mindenki fog mindenki igényeihez alkalmazkodni, össze lesz hangolva rendszer. Nem cél, hogy a vendéglátás rovására menjenek a művészeti akciók és fordítva sem.

hg.hu: Jövőre is hasonló stratégia lesz a hely üzemeltetésében?

NN: A jövőről még nehéz beszélni, most még abszolút ennek a szezonnak a lázában égünk és, hogy rendben megnyissunk. Természetesen hosszú távra tervezünk és jövőre is szeretnénk megnyitni a wndrlnd kapuit, alapvetően hasonló koncepcióval, illetve ezt a vonalat követnénk, folytatnánk, az idei szezonból leszűrve mi működő képes és mi nem. De az biztos, hogy a művészet középpontban marad.

design, budapest, interjú, wndrlnd, pop-up bár, nádudvari noémi Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317