Logomain

Hogyan lesz a csótányból brand?

By ginterzsófi 2012. február 23. 10:40

szerk at hg dot hu

Kissmportre20130604-19838-1yrpbcg.gallery

kissmiklos_portre

Grafika_0220130604-19838-1ceofyj.gallery

Kiss Miklós Indiecouture

Goldenroach_120130604-19838-8jwte7.gallery

Goldenroach Kiss Miklós

Goldenroach_220130604-19838-1rdee5j.gallery

Goldenroach Kiss Miklós

Aranycsotany_brand20130604-19838-egx7rz.gallery

Goldenroach Kiss Miklós

Villáminterjú az Aranycsótány-gerillamozgalom ötletgazdájával, a hg.hu Design Award díjas Kiss Miklós grafikussal.

"Kevés fiatal magyar designer mondhatja el magáról, hogy alkotásait lelkes japán turisták fényképezték a British Múzeumban és a Tate Modernben, Kiss Miklósnak azokban sikerült a bravúr."  - írtuk nyáron, azóta pedig már valószínűleg sokan tudják, miről is van szó: bár papíron festőművész, a gyakorlatban pedig főként grafikus, Kiss Miklós nevét mégis a legtöbben a Goldenroach, vagyis Aranycsótány nevű akciója kapcsán ismerik. A Goldenroach - amelynek keretében Miklós a legnagyobb európai múzeumokba csempészi be műalkotásait, az aranyozott bronzból készült apró csótányfigurákat - nem pusztán polgárpukkasztás, hanem tudatosan felépített konceptuális munka, és ahogy az ötletgazda fogalmaz: a self-branding fontos része. 

Arról persze nem csak a méltán híres csótányok tehetnek, hogy bár Miklós a hazai grafikusok fiatalabb generációjához tartozik, máris a szakma legjobbjai között tartják számon. A sokoldalú tervező az utóbbi években egyre nagyobb sikereket ér el itthon és külföldön is, amelyekről mindig örömmel adunk hírt - arra pedig külön büszkék vagyunk, hogy a tavaly októberben rendezett első hg.hu Design Award grafika kategóriájának első díját neki adhattuk át az amerikai Indiecouture magazin arculatáért

Miklós Dunaújvárosban született, a Képzőművészeti Egyetem festő szakán diplomázott, jelenleg többnyire alkalmazott grafikával foglalkozik. Kifinomult tipográfiával és aprólékosan kidolgozott jellegzetes, minimalista stílusú munkáival számos kiadványban és arculatban találkozhatunk, de a designer nem csak két dimenzióban gondolkodik: tervezett már birkabundába öltöztetett lámpát, egy napszemüveg-üzlet enteriőrjét, egy gumiszerviz felújítása során pedig kreatív gumiabroncs-bútorcsaládot készített. Mi legutóbb a Szelet pizzéria közkedveltté vált arculata kapcsán írtunk róla, eheti 9 kérdéses villáminterjúnkban azonban kivételesen nem a csótányok hogylétéről és az arculattervezésről faggattuk Miklóst, hanem inkább rávettük, hogy elárulja a legfontosabb terveit, és felsorolja - majdnem - az összes példaképét is.

1. Mi a legfontosabb tapasztalat, amit a saját bőrödön tanultál meg?

Mindig előleggel dolgozz! És minden munkát úgy végezz, hogy utána ne szégyenkezz miatta!

2. Kit tartasz a mesterednek / példaképednek?

Mindig azokat, akik az adott munkámhoz (amin éppen dolgozom) hasonló projektekben a lehető legmagasabb színvonalat képviselik aktuálisan. Valamint számos képzőművészt, designert, építészt, divattervezőt, fotóst... (Egyáltalán nem teljes lista a kedvenceimről: Zaha Hadid, Norman Foster, Calatrava, Jean Nouvel, Daniel Libeskind, Steven Holl, Massimiliano & Doriana Fuksas, Vito Acconci, Tadao Ando, Herzog & de Meuron, Amanda Levete, Olafur Eliasson, James Turell, Maurizio Cattelan, Jeff Koons, Marc Quin, Ai Weiwei, Anish Kapoor, Damien Hirst, Jake and Dino Chapman, Takashi Murakami, Wim Delvoye, David Lachapelle, Oliviero Toscani, Hussein Chalayan, Victor&Rolf, Martin Margiela, Lagerfeld, Non Format, Starck, Nendo, Ron Arad...stb.)

Aranycsótányok Londonban

3. Honnan jön az inspiráció?

Állandó kutatás, keresés a világhálón, utazás, vázlatozás, gondolkodás, folyamatos megfigyelés, állandó agyi munka :)

4. Hova utaznál, ha most kaphatnál egy repülőjegyet?

London!!! Ha kicsit gondolkodom, akkor New York, de csak a Goldenroach akcióm folytatása miatt :)

5. Ha megvalósíthatnád 2 nagy terved, mik lennének azok?

1. Saját stúdió, olyan szakemberekkel akiket én válogathatok ki, sok területről. 2. Olyan minőséget nyújtani, hogy a munkásságom ikonikussá váljon a világban.

Fent: a Goldenroach akció főszereplői

6. Hogyan töltesz legszívesebben egy szabad szombat estét?

Attól függ: van, hogy társaságban, van, hogy otthon kutatással, olvasással, filmnézéssel.

7. Milyen zenét hallgatsz munkához, és milyet kikapcsolódáshoz?

Munkához van, hogy semmilyet, van, hogy ugyanazt folyamatosan. Épp milyen kedvem van. :) Nagyon sok mindent hallgatok, abszolút kedvenc viszont a BBC Radio One!

8. Mi a legfontosabb digitális eszköz az életedben?

Kettő van. MacBookPro + iPhone. Ha ezek nálam vannak, akkor igazából bármikor el is utazhatok. :)

9. Mi a kezdőlapod?

Gmail, bár állandóan nyitva van úgy 15 oldal. :)

Fent: a hg.hu Design Award díjas Indiecouture magazin-arculat

A 9 sorozat korábbi interjúi:

Hol éjszakáznak Budapest trendszetterei? - Virág Anikó és Tóth Ali - The Room magazine

"Nem tervezek, álmodozom": Varga Judit filmes berendező

Graffitis grafikus, a betűk embere: Királyfalvi Károly grafikus

New York - Budapest divatjárat: Je Suis Belle

A feltaláló magánélete: 9 kérdés, Losonczi Áronnal

A magyar beton világuralomra tör! - Ivanka Beton Design

"Engem a metál megnyugtat" - Mojzes Dóra divattervező

Grafitemberből fémmunkás: 9 kérdés Merényi Danival

Mozart, legó és rengeteg router: 9 kérdés a Prezi alapítójával

"A számítógép elszáll, a papír megmarad": 9 kérdés Marabuval

"Engem Budapest elvarázsol": 9 kérdés Majoros Zita grafikussal, a Printa ötletgazdájával

Butapest, a darabolós pingvin és a Gróf: Gróf Balázs grafikus, képregényrajzoló

Etűdök kisfilmre: villáminterjú Perlaki Mártonnal

design, grafika, grafikai design, magyar design, interjú, kiss miklós, grafikus, design award, 9 Icon_print

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317