Logomain

Az itthoni skatulyákba nem fértünk bele

By Séllei Lilla 2012. február 3. 14:26

szerk at hg dot hu

The-room-10-foto-perlaki-marton_50020130604-19838-bg16s4.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 10._500

The-room-12-foto-perlaki-marton_50020130604-19838-1pnyyu4.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 12._500

The-room-12-foto-perlaki-marton-2_50020130604-19838-1icwlx9.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 12._500

The-room-14-foto-hapak-peter_50020130604-19838-ruuh7k.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

The-room-14-foto-hapak-peter-2_50020130604-19838-1ayg6f.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

The-room-14-foto-suranyi-miklos_50020130604-19838-1kf2d2d.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

Wallpaper-foto-perlaki-marton_50020130604-19838-tgcq8u.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - Wallpaper_500

The-room-14_-foto-labady-istvan_5020130604-19838-xr9j3k.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

Wallpaper-foto-perlaki-marton-2_50020130604-19838-1ij559r.gallery

Tóth Ali, Virág Anikó - Wallpaper_500

Tava20130604-19838-pszs2h.gallery

9kerdes_theroom

Panda20130604-19838-9dcah5.gallery

Tóth Ali és Virág Anikó_500

Ali_aniko_1_24020130604-19838-d87f5r.gallery

Tóth Ali és Virág Anikó_240

Ali_aniko_2_24020130604-19838-dcoxk7.gallery

Tóth Ali és Virág Anikó_240

Ali_aniko_3_24020130604-19838-7myzdp.gallery

Tóth Ali és Virág Anikó_240

Zsigmond Vilmossal és Tilda Swintonnal is dolgozott együtt Virág Anikó és Tóth Ali.

Tóth Ali és Virág Anikó párosa eléggé ismert hazai és nemzetközi divatberkeken belül egyaránt. A stylistként és divatszerkesztőként tevékenykedő duó életének ugyanúgy része a képzőművészet és a design, mint a divat. Az Oscar-díjas színésznővel, Tilda Swintonnal készített anyagukról, az egyik legnagyobb designmagazin, a Wallpaper megrendelésére született fotósorozatukról és munkájuk többi izgalmas részéről beszélgettünk a hazai The Room magazin két kulcsfigurájával.

:image_87075
Tóth Ali és Virág Anikó

hg.hu: Az interjú apropója a 2012-es februári Wallpaperbe készített anyagotok. Hogy kaptok ilyen felkérést?
Ali: Már korábban, 2011 nyarán is dolgoztunk a lapnak. Azt a hatoldalas anyagot Perlaki Márton fotóson keresztül kaptuk, őt keresték meg a Wallpapertől.

Anikó: Marci portfóliójából azok a munkái fogták meg a magazin szerkesztőit, amiket közösen készítettük. Éppen ezért Marcinak is egyértelmű volt, hogy akkor közösen dolgozzunk. Nagyon sikeres lett az első editorial. Szeptemberben megkerestek minket, mert szerették volna, ha egy nagyobb anyagot is készítünk nekik címlapopciókkal. Ezek azért kellettek, mert a lapnak minden hónapban van egy limitált címlapja, kifejezetten az előfizetőknek. Sajnos pont a 2012-es februári számnál ebből végül nem lett semmi.

hg.hu: Már szeptemberben tudtátok, hogy a 2012-es februári számba készül az anyag?
Anikó: Igen. Azért fotóztunk ilyen korán, mert épp akkor lett vége a párizsi divathétnek, és így tudtuk a legkönnyebben megszerezni, megkapni a kiválasztott ruhákat az anyaghoz.

Ali: Sok olyan ruha van, ami a divathét után csak pár hétig elérhető, aztán rögtön archívumba kerülnek. Ilyen például a Comme des Garçons kollekció is, ami egy hét után egyből visszaviszik Tokióba, és lehetetlen lefotózni. 

Anikó: Több opciót készítettünk, mint ami végül megjelent a magazinban. Két vagy három kép kimaradt: a végén ők szelektáltak. Érdekes, mert nem feltétlenül azokat választották, amiket mi is választottunk volna.

:image_86939
The Room 10. szám; fotó: Perlaki Márton

hg.hu: Ha jön egy ilyen megkeresés, akkor hogyan láttok neki? Ötleteltek?
Ali: Itt az alapkoncepció megvolt: a divathetek legizgalmasabb lookjait kellett összeszedni. Nekünk csak válogatnunk kellett. A válogatásnál arra ügyeltünk, hogy az összkép minél változatosabb legyen, hogy minden trend, minden, az adott szezonra jellemző újítás megjelenjen.

hg.hu: Vannak egy ilyen munka esetén viták közöttetek?
Anikó: Viták nincsenek. Kompromisszumokat kell kötnünk, mivel van olyan, hogy az adott márka showroomja nem az általunk kért ruhát küldi el a fotózásra. Ilyen esetben picit változtatni kell a koncepción, de ízlésügyileg eléggé egy hullámhosszon vagyunk.

:image_86945
The Room 14. szám; fotó: Lábady István

hg.hu: Mióta dolgoztok együtt?
Anikó: Tizenhárom éve. A Manier szalonban kezdtünk, Németh Anikónál, eladóként, kirakatrendezőként, asszisztensként, mindenesként dolgoztunk...

Ali: A Manier után a Taxi magazin volt az első, ahol stylistként dolgozhattunk. Talán nem sokan emlékeznek arra a magazinra. 1999-ben indult, és összesen négy lapszámot élt meg, az ezredforduló után már meg sem jelent. Pont a Wallpaper volt az inspirációja, mind tematikájában, mind vizualitásában. A Taxi magazin után 2000 őszén kerültünk az FHM-hez, én akkor 19 éves voltam. Öt évig dolgoztunk divatszerkesztőként az FHM-nél, utána egy kis időt voltunk szabadúszóként a Glamournál, utána pedig a Marie Claire-nél.

:image_86941
The Room 12. szám; fotó: Perlaki Márton

hg.hu: Mindig párosan kaptátok a munkákat?
Ali: Igen, mindig így kerestek meg minket.

hg.hu: Elég sok magazint megjártatok.
Ali: A magazinos munkák után kiderült, hogy nem nagyon férünk bele az itthoni "dobozba". Az, hogy az FHM-nél öt évet el tudtunk tölteni, agyon nagy dolog, hiszen nem feltétlenül volt az újság profilja a divat. Amikor mi vittük a divatot az FHM-nél, akkor az ilyen jellegű hirdetések terén messze lekörözte a versenytársait. Ez szerintem alapvetően nekünk, vagyis annak tudható be, hogy ügyeltünk arra: a divat az divatról szóljon. Persze nekünk is be kellett tartani a lap szabályait. Aláírom, hogy amit az FHM-nél csináltunk, az nem feltétlenül jön be egy kazincbarcikai karosszérialakatosnak, de őt nem is feltétlenül érdekli ez a téma. Nagyon jó tapasztalat volt mindegyik újság. Szerencsések vagyunk, hogy dolgoztunk női és férfi magazinnak is. Megjártuk mindkét oldalt, így alapvetően nem esünk kétségbe, amikor a női és férfi divattal is kell foglalkoznunk.

:image_86942
The Room 14. szám; fotó: Hapák Péter

hg.hu: A havonta megjelenő Marie Claire meghatározta a munkabeosztásotokat. Most szabadúszóként milyenek a munkanapjaitok, heteitek, hónapjaitok?
Ali: Nagyon változó. Nincsen havi fix munka, amit be kellene osztani, de be kell valljam: ez nagyon felszabadító.

Anikó: 2005 óta folyamatosan reklámfilmeket is vállalunk. Ha forgatunk, akkor van, hogy két hétig másra nincs is időnk.

hg.hu: A kötetlen munkastílushoz az is kell, hogy egy adott munkamennyiség biztosan bejöjjön... Sok szabadúszó fél attól, hogy mi lesz, ha nem jön be az adott hónapban elég megkeresés.
Anikó: Hát, a Marie Claire után voltak olyan hónapok, amikor nem nagyon csörgött a telefon. A reklámokat illetően például három-négy produkciós cég van, akikkel együtt dolgozunk. Ők ragaszkodnak hozzánk, de ha ők sem kapnak megbízást, akkor nekünk sincs munkánk.

:image_86947
Wallpaper 2012 február; fotó: Perlaki Márton

hg.hu: Ilyen esetekben saját projektekkel foglalja le magát az ember?
Anikó: Persze, mivel a The Room folyamatos munkát jelent, így mindig van mit csinálni. Ez az évi kétszeri megjelenés miatt pár hónap hajtást jelent. A megvalósítás nagyjából hat hét, a többi időt inkább a szervezéssel és az ötleteléssel töltjük.

Ali: Próbáljuk úgy beosztani, hogy akkor foglalkozzunk a Roommal, amikor éppen nincs más munkánk. Például ezen a héten is ez a helyzet.

hg.hu: A reklámos munkáitok magyar vagy külföldi piacra készülnek?
Anikó: Néhány magyar reklám van a munkák között, de a legtöbb külföldi. Egy-egy ilyen projektnél teljesen másképpen gondolkozunk, mint egy divatanyag esetében. Egy ilyen feladatnál mi leginkább a rendező alá tartozunk, vele egyeztetünk.

Ali: Nem gondolná az ember, de reklámos munkáknál is össze lehet akadni Oscar-díjas rendezővel és operatőrrel. Most nyáron volt például, hogy egy budai villa kertjében feküdtünk a füvön, mert a lemenő nap olyan nagy árnyékot vetett, hogy másképpen belelógtunk volna a képbe. Mögöttünk Zsigmond Vilmos Oscar-díjas operatőr ült, mellette pedig a szintén Oscar-díjas Joachim Back dán rendező dirigált. Fantasztikus érzés. Velük volt a legkönnyebb együttműködni. Nagyon jó volt úgy dolgozni, hogy teljesen megbíztak bennünk.

:image_86940
The Room 12. szám; fotó: Perlaki Márton

hg.hu: A The Room segített abban, hogy nemzetközi felkérésekhez jussatok?
Ali: Igen, abszolút. A The Room nagyon jó referencia, nagyon jó a magazin megítélése külföldön. De a külföldi munkákhoz az is nagyban hozzásegített minket, hogy nagyon fiatalon, mi kezdtünk el dolgozni Perlaki Márton fotóssal még az FHM-nél. Akkor Marcinak ez nagyon jó volt, mert gyakorlathoz jutott, és folyamatosan tudta publikálni az anyagait, folyamatosan fejlődhetett. Mikor kiköltözött New Yorkba, ez megváltozott, felcserélődött - most ő segít hozzá minket külföldi munkákhoz.

hg.hu: A divathetek meglátogatása mennyire szerves része a munkakörötöknek?
Ali: Ha van rá időnk és energiánk, akkor kimegyünk a divathetekre. Mivel mi férfi- és női divattal is foglalkozunk, ezért az összes divathét végiglátogatása összesen három-négy hónapot tenne ki egy évben. Ez nagyon nagy luxus, ennyi utazással töltött időt nem engedhetünk meg magunknak.

:image_86944
The Room 14. szám; fotó: Surányi Miklós

hg.hu: Tegyük fel, hogy egy szezonban egyre van időtök, akkor melyik hétre látogattok ki?
Ali: Milánót szeretjük, azért mert viszonylag könnyű elboldogulni ott a divathét alatt. Nem úgy, mint Londonban, ahol az egyik show a város egyik végében, a másik a másikban van, és egy nap alatt az embernek többször is be kell járnia keresztül-kasul az egészet. Szeretem egyébként a párizsi divathetet is. Egyedül a New York-i divathéten nem voltunk még. Voltunk ott a divathét idején, de nem jutottunk el egy bemutatóra sem, mert gdolgoztunk.

hg.hu: Mi határozta meg, hogy a februári Wallpaper anyagot pont Párizsban fotóztátok?
Anikó: A Wallpaper divatszerkesztője, Sébastien Clivaz végiglátogatta az összes divathetet, és a sorozat a francia fővárosban zárult, így ő októberben ott volt. Mivel Párizsban fotóztunk, ő is jelen tudott lenni. A munkánkba egyáltalán nem szólt bele, abban viszont sokat segített, hogy az általunk kitalált lookokat elküldjék a showroomok.

Ali: Sok márkának Párizsban van a showroomja, így egyszerűbb, gyorsabb és olcsóbb volt a ruhák beszerzése. Nem kellett több napot utaznia egy ruhának a fotózáshoz, mint amikor itthon fotózunk a The Roomnak. Komoly logisztika a showroomok részéről a magazinok kiszolgálása. Az egyes márkáknak például van listájuk, amelyeken fontossági sorrendben szerepelnek a magazinok. Ha egy időben két magazin egyszerre kér egy ruhát, akkor a lista alapján döntenek. Az olasz és a francia Vogue például mindenhol benne van a top ötben. Szerencsére sok divatháznál a The Room megítélése is nagyon jó, a Givenchy-től például rengeteg ruhát kapunk.

:image_86946
Wallpaper 2012 február; fotó: Perlaki Márton

hg.hu: A The Room esetében nem köt titeket a megrendelő. Azokhoz az anyagokhoz honnan, hogyan merítetek inspirációt?
Ali: Ez teljesen változó. A címlap és a modell nagyon meghatározó. Először mindig azt döntjük el, hogy kit szeretnénk a címlapon látni. Ezt követően jön az a kreatív munka, amikor a fotóssal együtt leülünk ötletelni. A fotósoknak mindig van egy elképzelése, általában ők már egy moodboarddal érkeznek a megbeszélésre. Egyértelműen mi a ruhák kiválasztásában tudunk a legtöbbet hozzáadni az anyaghoz. Amikor már megvannak a konkrét képek, akkor mi megkeressük az azokhoz leginkább passzoló öltözékeket.

hg.hu: Mikor jelenik meg a következő szám?
Ali: Április 20-án. Hamarosan a szokásos hajrába érünk, de most egy ideig stoppoljuk a fotózásokat. Március közepén érnek véget a divathetek, addig az összes modell foglalt, addig nem lehet dolgozni. De márciusra befejezzük a szöveges részt tematikáját és fordítását, ami körülbelül a felét teszi ki az egész magazinnak. A layout is elkészül addigra. Végül is a divatanyagok a legegyszerűbbek a tördelés szempontjából, hiszen kevés a szöveg, szinte csak a képeket kell betenni.

hg.hu: Mióta van itt az irodátok?
Ali: Négy-öt éve. A magazin már nyolc éves, és sokáig egymás lakásában, romkocsmákban, privát terekben dolgoztunk.

:image_86943
The Room 14. szám; fotó: Hapák Péter

hg.hu: A Wallpaper felkérése mellett mostanában a másik izgalmas munkátok a The Room 14. lapszámába készített anyag volt, Tilda Swintonnal...
Ali: Tilda nagyon nyitott, nagyon közvetlen volt, és nagyon hitt a stábban. Ha ő elfogad egy felkérést, akkor teljes odaadással dolgozik ő is.

Anikó: New Yorkban egy Oscar díjas színésznővel egy ikonikus stúdióban fotóztunk - hatalmas élmény volt. Akkor kicsit úgy éreztük, hogy igen, most úgy dolgozunk, mint a nagyok.

hg.hu: Hogyan kerestétek meg őt?
Ali: Hapák Péter, a Time magazin szerződött fotósa dolgozott együtt Tildával a tavalyi Oscar-portfólión. Pétert egyébként jelenleg New Yorkban a legjobb riport- és portréfotósok között tartják számon. Tilda nagyon élvezte a közös munkát, és már a fotózáson mondta, hogy szeretne még később is együtt dolgozni Péterrel. Ennek a leszervezése aztán egy jó hét hónapos procedúra volt. Már a korábbi lapszám címlapjára is őt szerettük volna, de a sok forgatása miatt csúszott az egész. Két filmfesztivál között Tilda épp New Yorkban volt, és akkor kaptunk egy napot az interjúra és a fotózásra is.

hg.hu: Gondolom az még titok, hogy ki lesz a tavasz-nyári címlapon.
Ali: Igen, de annyit elárulhatok, hogy nem követjük azt az irányt, hogy mindig színésznő legyen a címlapon. Tildát nehéz lenne felülmúlni, és akármilyen színésznőt tennénk a címlapra, hozzá hasonlítanák.

divat, the room, interjú, stylist, wallpaper, magyar divat, virág anikó, tóth ali Icon_print

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 10._500

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 12._500

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 12._500

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

Tóth Ali, Virág Anikó - Wallpaper_500

Tóth Ali, Virág Anikó - The Room 14._500

Tóth Ali, Virág Anikó - Wallpaper_500

9kerdes_theroom

Tóth Ali és Virág Anikó_500

Tóth Ali és Virág Anikó_240

Tóth Ali és Virág Anikó_240

Tóth Ali és Virág Anikó_240

Hg_pasaret_szponzor_title
Logomain
This is unbelievable!
OK

Hello!   mit szeretnél megosztani olvasóinkkal?

Foglald össze egy mondatban miről van szó. *

A közlésre szánt teljes anyag. *

Kép és egyéb dokumentum is tartozik az anyaghoz?
Add meg a linkjét! (GoogleDrive, Dropbox, FTP, stb.)

Név/Cégnév *

Maradjak
névtelen

Mail *

Telefonszám (csak számok)

HG user név, ha van.

Kérlek, írd be a képen látható 2 szót az alatta lévő mezőbe

Hello!   dolgozz velünk

Név *

Mail *

Telefonszám

Mit szeretnél nálunk csinálni?
Facebook
Twitter
Pinterest
YouTube
RSS

Ombrello Media.
Alkotás utca 53
MOM Park "C", 1123
Budapest, Hungary 

M: +36 30 297 2317